Skip to content

Ασφάλιση : Οδηγός Επιβίωσης στις Σύγχρονες Αγορές

Στην ολοένα εξελισσόμενη αγορά ιδιωτικής ασφάλισης, η αβεβαιότητα τείνει να γίνει το βασικό χαρακτηριστικό. Το τοπίο είναι πολύπλοκο και η ασφαλιστική αγορά θα πρέπει να ξεβολευτεί εκ βάθρων και να αλλάξει σχεδόν ριζικά, προκειμένου να εξακολουθήσει να υπάρχει.

Αβεβαιότητα #1 – Τεχνολογική Μετάβαση

Οι αναδυόμενες τεχνολογίες γύρω από την ασφάλιση καθώς και οι διάφορες ψηφιακές πλατφόρμες έχουν καταφέρει γερές αναταράξεις στους παραδοσιακούς τρόπους δημιουργίας και διάθεσης της ασφάλισης. Οι σύγχρονοι πελάτες απαιτούν να εξυπηρετούνται σύμφωνα με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας αλλιώς η αξιοπιστία του ασφαλιστή κινδυνεύει. Λογικό. Όταν όλα γύρω σου αλλάζουν, δεν μπορείς εσύ να μείνεις πίσω – σιγά σιγά να απομονωθείς και να σβήσεις, αφού η «γλώσσα» που μιλάς έχει πάψει πια να χρησιμοποιείται!

Ευτυχώς οι ασφαλιστές έχουν αρχίσει και αποδέχονται ότι πλέον η δουλειά τους θα βασίζεται στην Τεχνητή Νοημοσύνη (Artificial Intelligence), στην Μηχανική Μάθηση (Machine Learning) και στην Ανάλυση Δεδομένων (Analytics). Κάποιοι έχουν ήδη αρχίσει να χαράσσουν στρατηγικές ενσωμάτωσης. Άλλοι ακολουθούν τη μέθοδο trial & error (δοκιμή και διόρθωση επί του πεδίου), άλλοι απλά περιμένουν να δουν τι θα κάνουν οι μεγάλοι παίκτες και ταυτόχρονα, συγκεντρώνουν κεφάλαια: Σύμφωνα με αδημοσίευτη ακόμη έρευνα των Limra και ΕΥ, την επόμενη πενταετία οι επενδύσεις των ασφαλιστών στην τεχνολογία θα τριπλασιαστούν σε σχέση με σήμερα και θα στραφούν αποκλειστικά στην ανάλυση δεδομένων, στο ΑΙ και το ML. Το μέλλον είναι ψηφιακή εμπειρία, ανάλυση δεδομένων και τεχνητή νοημοσύνη. 

Αβεβαιότητα #2  – Η Συμπεριφορά και οι Προσδοκίες των Καταναλωτών

Οι νέες γενιές λένε ότι προτιμούν να αγοράζουν ασφάλιση online. Βεβαίως, όλα θέλουν πλέον οι νέοι να τα αγοράζουν online. Και όχι μόνο αυτοί. Η πανδημία εξοικείωσε πολύ ευρύτερη μερίδα του πληθυσμού με τις ψηφιακές συναλλαγές με αποτέλεσμα ο σύγχρονος καταναλωτής να περιμένει διαφορετικά πράγματα σε σχέση με 5 ή 10 χρόνια πριν! Και αυτές οι προσδοκίες θα εξελιχθούν ακόμη περισσότερο τα επόμενα 5 ή 10 χρόνια. Για πρώτη φορά πέρυσι, σε έρευνα της Limra και του Life Happens, η αγορά ασφαλιστηρίου ζωής online αντί άλλου καναλιού διανομής, αναδείχθηκε η topεπιλογή ανάμεσα στους νέους, λόγω της ευκολίας και άνεσης που προσφέρει.

Ωστόσο, μεγάλο κομμάτι της Gen Z και των millennials, δεν παύει να αναγνωρίζει την σημασία που έχει η επικοινωνία με έναν χρηματοοικονομικό σύμβουλο. Για αυτό και κάνει μεν έρευνα online για να ενημερωθεί για τα προϊόντα που κυκλοφορούν, ωστόσο την επιλογή ανάμεσά τους και την τελική αγορά θα την κάνει παρέα με ένα χρηματοοικονομικό σύμβουλο. Τι σημαίνει αυτό; Μα ότι η ψηφιοποίηση απλά βοηθάει τη δουλειά του διαμεσολαβητή, φέρνει πιο κοντά του τον πελάτη μέσω των διαφορετικών καναλιών. Αρκεί οι ασφαλιστές να καταφέρουν να ενθαρρύνουν και να διευκολύνουν την κυκλοφορία ανάμεσα στα διαφορετικά κανάλια, να εξαφανίσουν δηλαδή εμπόδια ή σύνορα μεταξύ καναλιών έτσι ώστε ο πελάτης να μπορεί να τα χρησιμοποιεί σε συνδυασμό, ακόμη και όλα ταυτόχρονα. Αυτοί οι ασφαλιστές θα κερδίσουν τη μάχη με το μέλλον. 

Αβεβαιότητα #3  – Προσωπικά Δεδομένα

Σε αυτόν τον υπερ-συνδεδεμένο κόσμο που ζούμε πλέον, το απόρρητο και η ασφάλεια των προσωπικών -και εταιρικών- δεδομένων εξελίσσεται σε εφιάλτη. Οι συνεχείς παραβιάσεις κρατούν ρευστό το εποπτικό περιβάλλον που δεν ξέρει τι να πρωτοπροστατεύσει και πώς. Εκτιμάται ότι το 90% των δεδομένων που έχει στη διάθεσή της αυτή τη στιγμή η ανθρωπότητα συγκεντρώθηκαν τα τελευταία δύο χρόνια! Η ασφαλιστική βιομηχανία θα είναι τελείως διαφορετική σε 10 ή 20 χρόνια από σήμερα, λόγω επίδρασης των δεδομένων. 

Με τόσα πολλά δεδομένα και με τις αυξανόμενες συνεργασίες μεταξύ ασφαλιστικών και τεχνολογικών εταιρειών, τα λάθη είναι βέβαια. Ο τρόπος χρήσης των δεδομένων τους θα εξελιχθεί σε νούμερο ένα έγνοια των καταναλωτών. Ήδη αυτή τη στιγμή σχεδόν 1 στους 2 πολίτες στις ΗΠΑ (46%) δηλώνει ότι θα πλήρωνε περισσότερα, για να αγοράσει από εταιρεία που εμπιστεύεται – το ποσοστό αυτό το 2021 ήταν 30%. Αυτό σημαίνει ότι η αποδεδειγμένα ορθή και ασφαλής χρήση των δεδομένων θα αποτελεί στο άμεσο μέλλον ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Αβεβαιότητα #4  –  Μεταβαλλόμενο Περιβάλλον Διανομής

Οι συγχωνεύσεις και συμπράξεις ανάμεσα σε ίδια ή και διαφορετικά κανάλια και πλατφόρμες διανομής,  θα μας απασχολούν όλο και περισσότερο.  Σύμφωνα με παγκόσμια έρευνα της Limra το 2023, 1 στους 2 executive θεωρούν τις ενοποιήσεις μεταξύ πρακτόρων, μεσιτών και γραφείων διαμεσολάβησης την κορυφαία πρόκληση στη διανομή. Οι συμπράξεις προσφέρουν αυτό που λέγαμε παραπάνω: προσφορά της ασφάλισης μέσα από όλα τα κανάλια ταυτόχρονα όπως και δυνατότητα tailormade προϊόντων. Αν η τάση αυτή παγιωθεί, θα δούμε πολλές καινοτομίες και ανατροπές στη διανομή!

Αβεβαιότητα #5  –  Αλλαγή Νοοτροπίας

Αυτή η αβεβαιότητα αγγίζει φυσικά, όλες τις προηγούμενες. Είναι ανάγκη κάποιος να κάνει το πρώτο βήμα. Η αγορά χρειάζεται επιχειρήσεις που θα τολμήσουν σε αντίθεση με αυτές που περιμένουν να δουν πρώτα «τι θα γίνει».  Χρειάζεται ηγέτες και όχι followers. Η ασφαλιστική βιομηχανία ωστόσο δυσκολεύεται ακόμη να θέσει την «καινοτομία» ως νούμερο ένα προτεραιότητα ή να την αναγνωρίσει ως πραγματικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Αυτό πρέπει να αλλάξει. Πρέπει να αποφασίσει να εγκαταλείψει τον παραδοσιακό τρόπο που πούλαγε ασφάλιση. Τι λέτε ότι θα γίνει; Θα αλλάξουμε μόνοι μας την αγορά μας ή θα αφήσουμε άλλους να το κάνουν για μας;

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *