Skip to content

Το μέλλον του insurtech φέρνει την “ενσωμάτωση” της ασφάλισης

Σε άρθρα του εξωτερικού, γίνεται εκτενής αναφορά στην “ανερχόμενη δύναμη” της ασφάλισης που δεν είναι άλλη από την ενσωμάτωση της σε προϊόντα, καθώς ως αυτούσιο προϊόν πολλές φορές παραγνωρίζεται και θεωρείται «βαρετό».

Για παράδειγμα, η εταιρεία με ηγετική θέση στον χώρο του Insurtech, Qover, παρέχει ενσωματωμένη ψηφιακή ασφάλιση στα προϊόντα εταιριών όπως οι Revolut, Deliveroo και Cowboy και μέχρι στιγμής έχει περισσότερους από 2,5 εκατομμύρια χρήστες σε 32 διαφορετικές χώρες.

του Χρήστου Γαβαλά

Η δημοσιογράφος Κέιτ Λόρενς ποτέ της δεν σκέφτηκε πολύ την έννοια της ασφάλισης μέχρι που μετακόμισε στη Γερμανία και ανακάλυψε ότι αν έχανε τα κλειδιά του σπιτιού της, θα έπρεπε να αντικαταστήσει και το κλειδί της εξώπορτας για κάθε άτομο του κτιρίου της, κάτι το οποίο θα μπορούσε να της κοστίσει χιλιάδες ευρώ.

«Η τεχνητή νοημοσύνη θα αλλάξει κάθε κλάδο. Στον κλάδο του insurtech για παράδειγμα, μπορεί να αναλάβει τον χειρισμό των αξιώσεων αποζημίωσης, τους όρους των συμβολαίων, την διατύπωση για τον εντοπισμό απάτης. Θα εμφανιστεί από κάθε οπτική γωνία και θα αλλάξει το κάθε back office σε όλο τον κόσμο».

Έτσι, ως νεοφερμένη στη χώρα, έκανε ετήσιο ασφαλιστήριο προσωπικής ευθύνης. Σύμφωνα με τον Ζαν-Σαρλ Βελζ, συνιδρυτή της βελγικής εταιρείας insurtech, Qover, η κτηματομεσιτική της εταιρεία είχε χάσει την ευκαιρία να προσφέρει ασφάλιση ως μέρος ενός πακέτου ευρύτερων υπηρεσιών, για τα οποία ήδη πλήρωνε.

Επί της ουσίας, η Qover πουλάει “ενσωματωμένη ασφάλιση”, δίνοντας τη δυνατότητα στις εταιρείες να ενσωματώσουν την ασφάλιση ως εσωτερικό ή πρόσθετο στοιχείο στο βασικό προϊόν ή την υπηρεσία τους. Από την ίδρυσή της το 2016 έχει συγκεντρώσει 41,7 εκατομμύρια δολάρια σε χρηματοδότηση.

«Όλοι χρειάζονται ασφάλιση, είναι κάτι θεμελιώδες. Αλλά η ασφάλιση είναι τόσο βαρετή, είναι το πιο βαρετό πράγμα στον κόσμο. Κανείς δεν ξυπνάει και την σκέφτεται. Έτσι, ο σωστός δρόμος είναι η ενσωμάτωσή της σε προϊόντα και υπηρεσίες όπου η ασφάλιση είναι απλά εκεί και δεν πρέπει να κάνει τίποτα άλλο ο καταναλωτής», είπε ο Βελζ.

Αν και δεν είναι η πιο σέξι βιομηχανία -λέει η δημοσιογράφος- για την οποία μπορεί να γράψει, η ασφάλιση, τονίζει, έχει υιοθετήσει πληθώρα καινοτομιών την τελευταία δεκαετία.

Μία από τις μεγαλύτερες αλλαγές, σύμφωνα με τον Βελζ, είναι το πέρασμα από την αυτόνομη ασφάλιση σε μια συγκεκριμένη χώρα, στην ψηφιακή πανευρωπαϊκή ρυθμιστική και νομική υποδομή που εξοπλίζει τις εταιρείες να παρέχουν μια ενιαία ψηφιακή εμπειρία για τον πελάτη τους σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Οι εταιρείες μπορούν εύκολα να κάνουν cross-selling και upsell ασφαλίσεις για να δημιουργήσουν μια πρόσθετη ροή κερδών και να ανεβάσουν την ποιότητα του προϊόντος ή της υπηρεσίας τους.

Ασφαλιστικές λύσεις μπορούν να προσφερθούν σε διάφορους τομείς, από τον τραπεζικό τομέα έως τα ταξίδια έως την κλοπή ηλεκτρονικών ποδηλάτων.

Τον Μάρτιο, η εταιρεία ανακοίνωσε τη συνεργασία της με μερικούς εκ των μεγαλύτερων παικτών στον χώρο του mobility, όπως η NIO, οι συνδρομητικές πλατφόρμες αυτοκινήτων Stiilt και JustRent, η Volta Trucks και ο κατασκευαστής ηλεκτρικών έξυπνων μοτοποδηλάτων NIU.

Το mobility θεωρείται ένας τομέας κατάλληλος για μετασχηματισμό, καθώς τα οχήματα είναι πλέον κέντρα δεδομένων και τα analytics μπορούν να συμβάλουν περαιτέρω στην συντήρηση του αυτοκινήτου.

Την ίδια ώρα, τα «συνδεδεμένα αυτοκίνητα» θα προσφέρουν μια τεράστια ευκαιρία στον κλάδο insurtech καθώς θα επεκτείνουν την αυτονομία τους με υπηρεσίες που θα τους προσφέρουν κατασκευαστές του αυτοκινήτου μέσω ενημερώσεων λογισμικού! Τα αυτοκίνητα του μέλλοντος θα αναβαθμίζονται συνεχώς μέσω τέτοιων ενημερώσεων.

Από την άλλη, σημειώνει ο Βελζ, όσο προηγμένα και αν είναι τα αυτόνομα οχήματα (και πολύ ακριβά), δίπλα τους στους δρόμους θα υπάρχουν για πολύ καιρό, αυτοκίνητα που στερούνται αυτών των δυνατοτήτων.

Και αυτό είναι πριν καν αρχίσουμε να σκεφτόμαστε ότι το generative AI θα ταρακουνήσει τον κλάδο του insurtech. Ο Βελζ μάλιστα είναι αισιόδοξος ότι η αλλαγή θα είναι βαθιά.

«Η τεχνητή νοημοσύνη θα αλλάξει κάθε κλάδο. Στον κλάδο του insurtech για παράδειγμα, μπορεί να αναλάβει τον χειρισμό των αξιώσεων αποζημίωσης, τους όρους των συμβολαίων, την διατύπωση για τον εντοπισμό απάτης. Θα εμφανιστεί από κάθε οπτική γωνία και θα αλλάξει το κάθε back office σε όλο τον κόσμο».

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *