Skip to content

Πώς προωθείται η ασφάλιση επιχειρήσεων;

Το Underwriter.gr φιλοξένησε τις τελευταίες μέρες όλα τα στοιχεία που αφορούσαν έρευνα του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών η οποία εκτός των άλλων, αφορούσε και την ασφάλιση των επιχειρήσεων της Αττικής. Στο παρακάτω λινκ μπορείτε να δείτε τα αποτελέσματα της έρευνας:

Έρευνα Ε.Ε.Α. για την ασφάλιση επιχειρήσεων

Ως προς το κομάτι της έρευνας που αφορούσε την ασφάλιση, πέρα από τα στοιχεία, σίγουρα έχει αξία να αποτυπωθεί και η άποψη του γενικού γραμματέα του ΕΕΑ, που είναι και πρόεδρος της επιτροπής διαμεσολάβησης και ο οποίος εισηγήθηκε να συμπεριληφθεί αυτό το συγκεκριμένο κομάτι: Συνδυαστικά και με την ιδιότητά του ως ασφαλιστικού διαμεσολαβητή ο γ.γ. Δημήτρης Γαβαλάκης σίγουρα γνωρίζει πολύ καλά τα συγκεκριμένα στοιχεία:

Ο Δημήτρης Γαβαλάκης, γ.γ. του ΕΕΑ και Πρόεδρος της Επιτροπής Διαμεσολάβησης

Κύριε Γαβαλάκη πώς προέκυψε η ερώτηση για την ασφάλιση των επιχειρήσεων;  

Σας ευχαριστώ πολύ για την δυνατότητα που μου δίνετε να πω μερικά περισσότερα πράγματα για την έρευνα αυτή πέρα από το ΔΤ.

Η αλήθεια είναι ότι στην αγορά μας δεν έχουμε συχνά έρευνες οι οποίες δημοσιοποιούνται και οι οποίες αφορούν συμπεριφορές ιδιωτών ή επιχειρήσεων σε σχέση με τις ασφαλιστικές τους καλύψεις αλλά και την άποψη του κόσμου για αυτές.

Το ΕΕΑ ωστόσο έχει προσπαθήσει τα τελευταία χρόνια να προωθήσει τέτοιου είδους έρευνες και μελέτες, σας θυμίζω πριν από ένα χρόνο την μελέτη για τον κλάδο της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης, κι έτσι, ευκαιρίας δοθείσης,  επεκτείναμε την έρευνα και στην ασφάλιση των επιχειρήσεων.

Μάλιστα το συγκεκριμένο ζήτημα θα συνεχίσει να μας απασχολεί και το επόμενο διάστημα, όπου  πλέον θα προσπαθήσουμε να εμβαθύνουμε στους λόγους και τις αιτίες για τις οποίες οι ελληνικές επιχειρήσεις δεν είναι όσο πρέπει ασφαλισμένες.

Ποια θα χαρακτηρίζατε ως τα σημαντικότερα ευρήματα της έρευνας;

Αυτό που μόλις προανέφερα, που ήταν άλλωστε γνωστό στην αγορά αλλά πλέον είναι και τεκμηριωμένο: ότι η διείσδυση της ασφαλιστικής βιομηχανίας στις ελληνικές επιχειρήσεις δεν είναι στο επίπεδο που πρέπει. Μάλιστα, αυτή η έλλειψη ασφάλισης γιγαντώνεται, θα τολμούσα να πω, στις πολύ μικρές επιχειρήσεις και ιδιαίτερα στις επιχειρήσεις που έχουν λίγα χρόνια λειτουργίας ή λίγους εργαζόμενους. Η ίδια έλλειψη ασφάλισης παρατηρείται και στους νέους σε ηλικία επαγγελματίες, ιδιαίτερα στους επαγγελματίες ως 45 ετών.

Όταν στοιχειοθετείται και με νούμερα ότι λιγότερο από περίπου το ένα τρίτο των επιχειρήσεων είναι ασφαλισμένες και αυτό μειώνεται στο ένα τέταρτο ή και πιο κάτω, στις νέες επιχειρήσεις και επαγγελματίες, τότε αξίζει να προβληματιστούμε και να εστιάσουμε στις πιθανές αιτίες.

Ποιο είδος δηλαδή επιχείρησης είναι πιθανότερο να είναι ασφαλισμένη;

Από τις ασφαλισμένες επιχειρήσεις η συντριπτική πλειοψηφία αφορά παλαιότερες επιχειρήσεις και επιχειρήσεις με αρκετούς υπαλλήλους, καθώς και επιχειρηματίες-επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται πάνω από 15 χρόνια.

Αν δούμε αυτό το γεγονός σε συνδυασμό με αυτό που δείχνουν άλλες μελέτες, ότι δηλαδή οι νεότεροι εμπιστεύονται πιο εύκολα διαδικασίες από τις οποίες έχουν διαμορφώσει θετική εμπειρία ή εντύπωση, τότε συνειδητοποιούμε ότι αυτό που πρέπει να μας απασχολεί έχει να κάνει, πιο συγκεκριμένα, με δύο πράγματα:

Πρώτον, ότι η έννοια της ασφάλισης του κινδύνου δεν θεωρείται απόλυτη ανάγκη για το νέο επαγγελματία την ώρα που επενδύει κεφάλαια και χρόνο, την ώρα δηλαδή που αναπτύσσει την επιχείρησή του. Για να το πούμε και διαφορετικά, η πρόνοια για τον οικονομικό του κίνδυνο από τυχαία γεγονότα, την ώρα που προσπαθεί να στήσει την επιχείρησή του, δεν θεωρείται αναγκαίο κομμάτι της αρχικής του επένδυσης.

Αυτή η λανθασμένη, φυσικά, πεποίθηση για να ανατραπεί, χρειάζεται πολύ δουλειά από όλους μας, από όλη την αγορά.

Το θέμα της έλλειψης ασφαλιστικής συνείδησης δεν ισχύει όμως για όλη την ελληνική κοινωνία; Τι θα μπορούσε να κάνει κανείς ειδικά στη ασφάλιση επιχειρήσεων;

Σε αυτό θα καταλήξω αμέσως τώρα. Δεδομένου ότι οι νεότεροι αποδέχονται ευκολότερα διαδικασίες για τις οποίες ήδη έχουν μια θετική εντύπωση, όπως είπαμε παραπάνω, θα πρέπει κατά συνέπεια, να ασχοληθούμε όλοι ιδιαίτερα με το πώς επικοινωνείται και πώς προωθείται η θετική εμπειρία της ασφάλισης, η εμπειρία δηλαδή της αποζημίωσης,  είτε αυτή αφορά μικρές, είτε αφορά μεγαλύτερες ζημίες σε επιχειρήσεις όλης της χώρας!

Αν εστιάσουμε και καταφέρουμε να επικοινωνήσουμε ευρύτερα στο κοινωνικό σύνολο, το καλό της ασφάλισης, δηλαδή παραδείγματα αποζημιώσεων, εν προκειμένω σε επιχειρήσεις που κινδύνευσαν από τυχαία γεγονότα, τότε αργά η γρήγορα η ανάγκη και το όφελος της κάλυψης αυτής θα φτάσει και στα αυτιά όλων.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *