Skip to content

«Πρωταθλήτρια Ευρώπης» η Ελλάδα στη μείωση των θανατηφόρων τροχαίων

«Πρωταθλήτρια Ευρώπης» η Ελλάδα στη μείωση των θανατηφόρων τροχαίων στη δεκαετία 2010-2020

Παράσημο μεγάλης σπουδαιότητας για τη χώρα μας αποτελεί η δημοσίευση των προκαταρκτικών στοιχείων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με τα θανατηφόρα τροχαία στα κράτη μέλη της ΕΕ, καθώς η Ελλάδα βρίσκεται να φιγουράρει στην πρώτη θέση της λίστας με τις πιο βελτιωμένες επιδόσεις και η μοναδική που υπερβαίνει τον στόχο δεκαετίας για την Ένωση.

Ειδικότερα, την δεκαετία 2010-2020, ο αριθμός των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα στην ΕΕ μειώθηκε κατά 36%, ποσοστό που βρίσκεται αρκετά μακριά από τον στόχο του 50%. Η μόνη χώρα με μείωση πάνω από 50% (54%) ήταν η Ελλάδα.

Μετά τη χώρα μας, ακολουθούν η Κροατία με 44%, η Ισπανία με επίσης 44%, η Πορτογαλία με 43%, η Ιταλία με 42% και η Σλοβενία, επίσης με 42%. Συνολικά, εννέα κράτη μέλη κατέγραψαν μείωση άνω του 40%.

Ενδεικτικό της εντυπωσιακής αντιστροφής της κατάστασης στη χώρα μας είναι το γεγονός ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΕ, η Ελλάδα κατέγραφε το 2010, 113 θανάτους από τροχαία ανά εκατομμύριο πληθυσμού, αριθμός που την σήμαινε ότι είχε τους περισσότερους σε όλη την ΕΕ.

Ωστόσο, το 2019, ο αριθμός αυτός μειώθηκε στους 64 θανάτους ανά εκατομμύριο και το 2020 σε δέκα λιγότερους, δηλαδή 54 θανάτους ανά εκατομμύριο πληθυσμού.

Συμπερασματικά, η μείωση των θανάτων ήταν 16% μεταξύ 2019-2020 και 54% μεταξύ 2010-2020.

Πολύ σημαντική συμβολή σε αυτή την εξέλιξη είχε προφανώς η μείωση της κυκλοφορίας στους δρόμους ελέω πανδημίας, ωστόσο αυτό ίσχυε για όλες τις χώρες της Ένωσης, με την Ελλάδα να καταγράφει την σημαντικότερη βελτίωση.

Το θέμα σχολίασε με τοποθέτησή της στα κοινωνικά δίκτυα και η πρόεδρος του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας, Βασιλική Δανέλλη εκτιμώντας πως «εκτός από τους νέους ασφαλέστερους αυτοκινητόδρομους, καθώς και τον αντίκτυπο της οικονομικής και της πανδημικής κρίσης, ο ρόλος της Κοινωνίας των Πολιτών, που ενεργοποιήθηκε από το Ινστιτούτο ‘Πάνος Μυλωνάς’, ήταν ζωτικής σημασίας για την επίτευξη αυτού του αποτελέσματος».

Σε συνέντευξη μάλιστα που είχε παραχωρήσει στο underwriter.gr, η κα. Δανέλλη είχε κάνει λόγο για χορήγηση «εμβολίου γνώσης» από την πλευρά του Ινστιτούτου το οποίο μέσω της εστίασης στην εκπαίδευση -θεωρητική και βιωματική- των νέων ανθρώπων επιτυγχάνει την καθοριστική του συμβολή στη μείωση των θανατηφόρων ατυχημάτων στους ελληνικούς δρόμους.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *