Skip to content

Οι 6 προκλήσεις για τις Aσφαλιστικές από την PwC

Σε μια πιο αργή οικονομία, οι ασφαλιστές θα πρέπει να επαναπροσδιορίσουν τη δομή του κόστους τους και να αυξήσουν την παραγωγικότητα, ώστε να κερδίσουν ένα μεγαλύτερο κομμάτι μεν σε μια μικρότερη πίτα δε.

του Νικόλα Εμμανουήλ

Ο ασφαλιστικός κλάδος έδειξε γρήγορα αντανακλαστικά ήδη από το πρώτο lockdown και δούλεψε και σε μεγάλο βαθμό συνεχίζει να δουλεύει από το σπίτι χωρίς προβλήματα. Δεδομένου, όμως, ότι η επιστροφή στην κανονικότητα αργεί, θα χρειαστούν έξυπνοι ελιγμοί και κινήσεις για όσες εταιρίες θέλουν να συνεχίσουν να πρωταγωνιστούν στις εξελίξεις του κλάδου. Σύμφωνα με τη PriceWaterHouse οι προκλήσεις που καλούνται να φέρουν εις πέρας είναι οι ακόλουθες έξι:

Κόστος & παραγωγικότητα

Το κόστος είναι προτεραιότητα σε κάθε οικονομία. Σε μια πιο αργή οικονομία, οι ασφαλιστές θα πρέπει να επαναπροσδιορίσουν τη δομή του κόστους τους και να αυξήσουν την παραγωγικότητα, ώστε να κερδίσουν ένα μεγαλύτερο κομμάτι μεν σε μια μικρότερη πίτα δε.

Για την ώρα είναι σημαντικό να διατηρηθούν τα κεκτημένα, αλλά και να προετοιμάζεται το έδαφος για όσα πρέπει να γίνουν αφού περάσει η κρίση.

Ένα απλούστερο μενού προϊόντων και υπηρεσιών απευθυνόμενο στους καταναλωτές, ίσως, να αποτελεί μια πιο πρακτική λύση εφόσον καλύπτει τις ανάγκες τους σε σύγκριση με τα λεγόμενα κατά παραγγελία προϊόντα.

Μπορεί για την ώρα λόγω τηλεργασίας και των ανατροπών που αυτή επέφερε στο παραδοσιακό μοντέλο εργασίας να είναι δύσκολο να αυξηθεί περαιτέρω η παραγωγικότητα, όμως, είναι σίγουρο ότι οι υπεύθυνοι των εταιριών θα βρουν αργά ή γρήγορα το κατάλληλο νέο μοντέλο εργασίας, το οποίο θα δίνει ευκαιρίες συνεργασίας και θα προάγει την αποτελεσματικότητα των εργαζομένων.

Ψηφιακός Μετασχηματισμός

Η πανδημία του κορονοϊού οδήγησε σε έκρηξη της χρήσης της τεχνολογίας με το ποσοστό της τηλεργασίας και των online meetings να εκτινάσσεται σε μια προσπάθεια των εταιριών να προστατεύσουν από τη μία το προσωπικό τους, αλλά και να συνεχίσει όσο το δυνατόν πιο απρόσκοπτα η ομαλή λειτουργία τους. Μάλιστα, δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις υπολογιστών γραφείου ή λάπτοπ που μεταφέρθηκαν με μέριμνα της εταιρείας στην πόρτα του σπιτιού των υπαλλήλων, ώστε να μην υπάρξει κανένα εμπόδιο κατά τη μετάβαση στο νέο – έστω και προσωρινό – καθεστώς εργασίας.

Ψηφιακό underwriting, ψηφιακές πωλήσεις, αυτοματοποιημένη συμβουλευτική και online υποβολή αιτημάτων για αποζημίωση είναι μερικά από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα της νέας πραγματικότητας που διαμορφώνεται στον ασφαλιστικό κλάδο.

Ωστόσο, ενδεχόμενη “παγίδα” για τις εταιρείες θα ήταν να παραμελήσουν τα παλαιά τους συστήματα, τα οποία μπορεί να παρουσιάζουν κενά ασφαλείας και να αποτελέσουν στόχο κυβερνοεπιθέσεων.

Αύξηση Εσόδων

Η πιθανή αύξηση ασφαλίστρων δεν είναι απαραιτήτως μια σωστή κίνηση για τους ασφαλιστές που βρίσκονται αντιμέτωποι με μια “νέα καταστροφή”.  Αντίθετα, η δημιουργία νέων προϊόντων όπως η ασφάλιση βάσει χρήσης, η προστασία από απώλεια εργασίας, η κάλυψη από διακοπή εργασιών λόγω πανδημίας και η ασφάλιση όσων εργάζονται με τηλεργασία έναντι επιθέσεων στον κυβερνοχώρο, ίσως, να είναι προτιμότερες λύσεις και να υπόσχονται πιο σίγουρα και υπολογίσιμα έσοδα στις εταιρείες. Επίσης, το άνοιγμα εργασιών σε καινούριες αγορές, ακόμα και με κάποιο ρίσκο θα μπορούσε να βγει σε καλό.

Εκπαίδευση Ανθρώπινου Δυναμικού

Θέλοντας και μη το εργατικό δυναμικό του μέλλοντος έγινε αίφνης, το εργατικό δυναμικό του παρόντος. Πριν από την πανδημία, ο ασφαλιστικός κλάδος καθυστερούσε σε σχέση με πολλούς άλλους να υιοθετήσει την εργασία εξ αποστάσεως όμως όταν χρειάστηκε, το κατάφερε εν μια νυκτί. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να δημιουργηθούν νέες πιέσεις για τμήμα των εργαζομένων, ειδικά όσων είναι και γονείς. Δεν ήταν λίγοι εκείνοι οι οποίοι δεν μπόρεσαν να ανταπεξέλθουν στα καθήκοντά τους στη δουλειά, προσέχοντας την ίδια στιγμή τα παιδιά τους που μπήκαν σε καθεστώς τηλεκπαίδευσης και αναγκάστηκαν να παραιτηθούν.

Σύμφωνα με έκθεση της PwC στις ΗΠΑ,  οι συνδεδεμένοι διαμεσολαβητές παρουσίασαν γρηγορότερη προσαρμογή στα νέα δεδομένα σε σχέση με τους ανεξάρτητους διαμεσολαβητές και τα κανάλια διανομής bancassurance.

Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι οι πελάτες εξοικειώθηκαν καλύτερα με το διαδίκτυο κατά τη διάρκεια του lockdown, προφανώς, αυτό δε σημαίνει ότι προτιμούν κιόλας το να “συναντούν” ένα διαμεσολαβητή μέσα από κάποια online πλατφόρμα. Η κατ’ ιδίαν συναντήσεις εξακολουθούν να κερδίζουν την προτίμησή τους.

Διαχείριση Κεφαλαίου

Φαίνεται ότι ο κλάδος θα βρεθεί αντιμέτωπος με χαμηλότερα επιτόκια για πολύ μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από ό,τι περίμεναν οι περισσότερες ασφαλιστικές. Οι εταιρείες είναι πολύ πιθανό να αντιμετωπίσουν υψηλότερα κόστη αντιστάθμισης, κινδύνους στην αγορά και σε θέματα πίστωσης, καθώς επίσης, φορολογικές αυξήσεις. Η αγορά τείνει να επιβραβεύει τις ασφαλιστικές που είναι καλύτερες στη βελτιστοποίηση των ισολογισμών τους, απελευθερώνοντας κεφάλαια και αναπτύσσοντας πόρους για το σχεδιασμό προϊόντων. Κάποιοι μπορεί να στραφούν σε συγχωνεύσεις και εξαγορές για να πετύχουν νέες ροές εσόδων.

Βιώσιμη Ανάπτυξη

Παρά την πανδημία η υιοθέτηση κριτηρίων ESG -δηλαδή Περιβαλλοντικά (Environmental), Κοινωνικά (Social) και Εταιρικής Διακυβέρνησης (Governance)- εξακολουθούν να βρίσκονται ψηλά στην ατζέντα του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ και όχι μόνο, με τις ασφαλιστικές να καλούνται να συστήσουν μια λειτουργική επιτροπή για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, η οποία και θα υποδείξει την ενδεδειγμένη πορεία από εδώ και μπρος. Δύο δείκτες μέτρησης που δείχνουν να κερδίζουν έδαφος στην Ευρώπη είναι οι εκπομπές αερίων ανά εργαζόμενο και τα ποσοστά πράσινων πηγών ενέργειας. Οι ασφαλιστικές θα μπορούσαν να εξετάσουν το ενδεχόμενο μετατόπισης της εν λόγω αναφοράς στα χρηματοοικονομικά τους τμήματα, ώστε να διασφαλιστεί απόλυτα η διαδικασία του ελέγχου και οι μέτοχοι να είναι πιο σίγουροι για τα αποτελέσματα που θα προκύψουν.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *