Skip to content

Οι ασφαλιστικές φοβούνται να καινοτομήσουν

Οι εταιρείες επικεντρώνονται στο να βελτιώνουν τα υπάρχοντα προϊόντα φοβούμενες μη χάσουν τα κεκτημένα και δεν αφιερώνουν χρόνο ή budget, στο να δημιουργήσουν κάτι καινοτόμο, το οποίο σίγουρα “κουβαλά” επάνω του μεγαλύτερο ρίσκο.

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός στον ασφαλιστικό κλάδο σημειώνει πρόοδο, αλλά η τεχνική ευελιξία και η σύνδεση των νέων υπηρεσιών παραμένει μια πρόκληση.

Οι αυξημένες προσδοκίες των πελατών, οι νέες τεχνολογίες, ο μεγάλος ανταγωνισμός και οι δημογραφικές αλλαγές αποτελούν κινητήριους παράγοντες για την καινοτομία στον κλάδο. Ωστόσο, η καινοτομία για να υπάρξει, πρέπει πρώτα να “αδειάσει ο χώρος” από τα παλαιότερα συστήματα.

Η πανδημία επιτάχυνε, βεβαίως, τον ψηφιακό ανασχηματισμό και σε επιχειρηματικό και σε κοινωνικό επίπεδο. Σχεδόν όλοι οι πολίτες προσαρμόστηκαν στη νέα πραγματικότητα και χρησιμοποιούν πολύ περισσότερο τα ψηφιακά κανάλια προκειμένου να τακτοποιήσουν διάφορες υποχρεώσεις τους.

Δεν θα ήταν λοιπόν λανθασμένη η εκτίμηση ότι οι καταναλωτές θα περιμένουν να βελτιωθεί ακόμη περισσότερο η ψηφιακή εμπειρία και στον ασφαλιστικό κλάδο.

Ωστόσο, αυτό που παρατηρείται γενικότερα στην Ευρώπη, όπως και στη χώρα μας, είναι ότι οι εταιρείες επικεντρώνονται στο να βελτιώνουν τα υπάρχοντα προϊόντα φοβούμενες μη χάσουν τα κεκτημένα και δεν αφιερώνουν χρόνο ή budget, στο να δημιουργήσουν κάτι καινοτόμο, το οποίο σίγουρα “κουβαλά” επάνω του μεγαλύτερο ρίσκο.

Η καινοτομία μπορεί να μη συνδέεται άμεσα με τις νέες τεχνολογίες, αλλά να υποβοηθά νέα τακτική ή διαδικασία στα πλαίσια λειτουργίας μιας εταιρείας που μπορεί να αυξάνει την παραγωγικότητα, να μειώνει το κόστος και να αυξάνει την κερδοφορία, βελτιώνοντας ταυτόχρονα το ανταγωνιστικό προφίλ.

Σε κάθε περίπτωση, η ψηφιοποίηση παίζει και θα παίζει “ρόλο – κλειδί” στην προώθηση της καινοτομίας στον ασφαλιστικό κλάδο με πλήθος διαδικασιών από τη σύναψη ασφαλιστικών συμβολαίων και τη διαχείρισή τους μέχρι την υποβολή τιμολογίων και αιτήσεις για αποζημιώσεις να μπορούν να γίνουν πλέον online και με τις ασφαλιστικές να “αναγκάζονται” να κάνουν τις διαδικασίες πιο αποτελεσματικές και την ίδια στιγμή να μειώνουν το κόστος.

Η πρόκληση του μέλλοντος είναι οι ασφαλιστικές να προσφέρουν το σωστό προϊόν τη σωστή στιγμή και μέσω του σωστού καναλιού διανομής. Η απλή παρουσίαση νέων προϊόντων και τιμών δεν αρκεί, πρέπει να “περνά” στον καταναλωτή η αίσθηση σιγουριάς και ασφάλειας που προσφέρει ο συγκεκριμένος κλάδος.

Για να γίνει αυτό θα πρέπει οι εταιρείες να γνωρίζουν τις κατηγορίες των πελατών τους και τις ειδικές ανάγκες της κάθε μιας από αυτές.

Αυτό από εδώ και στο εξής θα είναι ευκολότερο από ποτέ. Οι έξυπνες συσκευές, που θα γίνουν ακόμη πιο έξυπνες με την έλευση του 5G, θα δώσουν στις εταιρείες τη δυνατότητα να συλλέγουν άπειρα δεδομένα καθημερινά, σε πραγματικό χρόνο, τα οποία θα μπορούν να λάβουν υπόψη στη σχεδίαση των προϊόντων τους.

Παράλληλα, η δυνατότητα που δίνουν νέοι παίκτες στο χώρο, να αποκτά κάποιος ασφάλιση online κάνοντας μόνο μερικά κλικ και χωρίς να χρειάζεται να έρθει σε επαφή με κάποιον επαγγελματία διαμεσολαβητή, αναμένεται να αλλάξει το παιχνίδι λόγω του ευέλικτου χαρακτήρα τους και της δυνατότητάς τους να προσφέρουν προϊόντα με σημαντικά χαμηλότερα ασφάλιστρα από αυτά των παραδοσιακών προϊόντων.

Τις καινοτομικές αλλαγές επιτάσσει ακόμη περισσότερο η εξέλιξη του δημογραφικού. Οι 50άρηδες και οι 60άρηδες του μέλλοντος θα είναι τελείως διαφορετικοί πελάτες από τους αντίστοιχους σημερινούς. Η δεδομένη αύξηση του προσδόκιμου ζωής σημαίνει ότι η τρίτη ηλικία θα είναι, ίσως, σε θέση να διεκδικεί συστηματικά πράγματα που σήμερα δεν γίνονται συχνά. Όπως να συνεχίσει την απασχόληση ή να διαλέξει μια καινούργια, να βρει ένα νέο σπίτι ή να ταξιδέψει ακόμη περισσότερο. Η μακροβιότητα καθιστά, επίσης, απαραίτητη την αναμόρφωση των συστημάτων υγείας και συνταξιοδότησης. Συνεπώς, θα είναι απαραίτητη μια εκ νέου ομαδοποίηση των πελατών και η δημιουργία νέων προϊόντων και υπηρεσιών που θα ανταποκρίνονται στις ανάγκες που θα έχουν δημιουργηθεί.

Το σίγουρο είναι ότι απαιτείται ένα ολοκληρωμένο πλάνο καινοτομίας ως μέρος της εταιρικής στρατηγικής που θα ακολουθηθεί πιστά, προκειμένου οι ασφαλιστικές να παραμείνουν ανταγωνιστικές. Η τεχνολογία από μόνη της δεν αρκεί, αλλά απαιτείται μια νέα, ευέλικτη νοοτροπία, η οποία θα ξεκινά από την ηγεσία.

Η ψηφιοποίηση απαιτεί την απόκτηση νέων δεξιοτήτων και περισσότερη προσωπική ευθύνη εκ μέρους των εργαζομένων στον ασφαλιστικό κλάδο. Στο μέλλον, η συνεργασία με άλλες εταιρείες στο ασφαλιστικό οικοσύστημα θα είναι επίσης κάτι το σύνηθες, προκειμένου να αποκτάται πρόσβαση σε καινοτόμα προϊόντα.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *