Skip to content

Μεγάλη μελέτη για την ασφάλιση με βάση τα “μαύρα κουτιά” των αυτοκινήτων – Εκρηκτική αύξηση στη ζήτηση

H ασφάλιση οχημάτων με βάση τη χρήση τους (τηλεματική) είναι το μέλλον του κλάδου, συγκλίνουν οι απόψεις των ειδικών. Υπό αυτό το πρίσμα έχει μεγάλη σημασία να δει κανείς τη μελέτη που δημοσιεύτηκε χθες από την Ptolemeus Consulting Group. 

Του Χρήστου Γαβαλά

Πρόκειται για μια συμβουλευτική εταιρεία που δίνει κατευθύνσεις σε σημαντικούς παίκτες της αγοράς για το πως θα πετύχουν στον κόσμο της “συνδεδεμένης” κινητικότητας και του αυτοματισμού των αυτοκινήτων.

Με τον όρο τηλεματικές εφαρμογές, θυμίζουμε, εννοούμε όλες εκείνες τις υπηρεσίες που μας προσφέρει η σύγχρονη τεχνολογία, μέσω των οποίων μπορούμε να αποστείλουμε και να λάβουμε κάθε φύσης πληροφορίες. Οι πληροφορίες μπορεί να είναι ακουστικές, οπτικές, εικόνας ή κειμένου και να μεταδίδονται μέσω υπολογιστή ή άλλων ειδικών συσκευών, ακόμα και τηλεοράσεων.

Η Παγκόσμια Μελέτη Ασφάλισης Συνδεδεμένων Αυτοκινήτων είναι η 4η έκδοση της κορυφαίας σειράς παγκόσμιων μελετών που διερευνά τη βιομηχανία ασφαλίσεων με βάση τη χρήση.

Παρέχει μια πολύ εξειδικευμένη ανάλυση της τρέχουσας κατάστασης της παγκόσμιας βιομηχανίας, καθώς και μια εικόνα για το πώς θα αυξηθεί η χρήση των δεδομένων που θα προσφέρουν τα αυτοκίνητα με τηλεματικές συσκευές τα επόμενα 10 χρόνια. Αυτό βεβαίως σημαίνει ότι θα χάσουν σημαντικό μερίδιο αγοράς οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε πώληση συσκευών μετά την αγορά του οχήματος, δεδομένου ότι θα γίνει υποχρεωτική στην Ευρώπη η τοποθέτηση συσκευών καταγραφής από τις ίδιες τις αυτοκινητοβιομηχανίες, κατά την κατασκευή του οχήματος.

Η εξέλιξη αυτή σημαίνει ότι όλο και περισσότερες ασφαλιστικές εταιρείες θα δημιουργούν προϊόντα κάλυψης οχημάτων με βάση τα δεδομένα που θα προσφέρουν τα αυτοκίνητα. Ήδη η ζήτηση για τέτοιου είδους καλύψεις έχει αυξηθεί, σύμφωνα με την εν λόγω έρευνα.

Μια ασφαλιστική μάλιστα εταιρεία με την οποία μίλησε η συμβουλευτική τόνισε συγκεκριμένα ότι η ζήτηση για το καθιερωμένο της ασφαλιστικό πρόγραμμα που βασίζεται σε μέτρηση χιλιομέτρων, αυξήθηκε πάνω από 500% μόνο το 2020!

Το γράφημα που ακολουθεί καταγράφει το ρυθμό αύξησης ασφάλισης (οχημάτων) με βάση τη χρήση (User Based Insurance) σε παγκόσμια κλίμακα:

Επιπλέον, αυξάνεται και ο αριθμός των συνεργασιών μεταξύ ασφαλιστικών και αυτοκινητοβιομηχανιών, τουλάχιστον στις ΗΠΑ (δηλαδή Ford και Arity, GM και Onstar Insurance, Tesla and By Miles, Octo και Ford). Τα συνδεδεμένα οχήματα είναι άλλωστε πραγματικότητα, με τουλάχιστον 17 κατασκευαστές να έχουν αναπτύξει ή να έχουν θέσει σε εφαρμογή συνδεδεμένες υπηρεσίες τους τελευταίους 12-18 μήνες.

Η ασφάλιση με βάση τη χρήση (UBI) είναι επίσης γνωστή ως “pay as you drive” (PAYD) και “pay how you drive” (PHYD). Το ύψος του ασφαλίστρου εξαρτάται από το είδος του οχήματος σε συνδυασμό με τα χιλιόμετρα τα οποία διανύονται, το χρόνο κατά τον οποίο διανύονται, την οδηγική συμπεριφορά και την γεωγραφική τοποθεσία.

Αυτό μάλιστα που ισχυρίζεται η μελέτη είναι ότι δεν απέχει χρονικά η στιγμή κατά την οποία οι ίδιες οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα μπορούν να παρέχουν άμεσα συνδεδεμένη ασφάλιση στους πελάτες.

To προτιμούν οι καταναλωτές ως δικαιότερο 

Σε μια μελέτη LexisNexis για την ασφάλιση βασισμένη στη χρήση, σχεδόν 9 στους 10 οδηγούς (88%) δήλωσαν ότι προτιμούν την τιμολόγηση ασφάλισης αυτοκινήτων με βάση τις πραγματικές οδηγικές τους συνήθειες.

Επίσης, ένα άλλο 71% των οδηγών σημείωσε ότι πιστεύει ότι η τηλεματική, συμπεριλαμβανομένων των δεδομένων που αφορούν σε συμπεριφορά οδήγησης, είναι από τους πιο δίκαιους τρόπους για να καθοριστεί το ασφάλιστρο.

«Υπάρχει ένα μεγάλο ενδιαφέρον από τους καταναλωτές να συμμετάσχουν σε προγράμματα ασφάλισης με βάση τη χρήση και ο αυξανόμενος αριθμός συνδεδεμένων οχημάτων που κατασκευάζονται λειτουργεί ενισχυτικά σε αυτό το ενδιαφέρον», λέει από τη μεριά του ο Άνταμ Χάντσον, αντιπρόεδρος συνδεδεμένων αυτοκινήτων στη LexisNexis Risk Solutions.

Αξίζει ένας «Μεγάλος Αδελφός» μέσα στο ίδιο σου το αυτοκίνητο; 

Από εκεί και πέρα, αυτό που αποτελεί πραγματική επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο θα χρεώνει η ασφαλιστική τον πελάτη της, είναι το κίνητρο που του δίνει να έχει μια σαφώς καλύτερη και ασφαλέστερη οδηγική συμπεριφορά. Με αυτό τον τρόπο, θα εξασφαλίσει μια καλύτερη τιμή. Θυσιάζοντας βεβαίως την αχρείαστη χρήση του οχήματος – τίποτα δεν έρχεται δίχως οικονομική θυσία. 

Από την άλλη γίνεται σαφές, ότι όλα τα στοιχεία που αφορούν σε αυτήν ακριβώς την οδηγική συμπεριφορά μπαίνoυν στο μικροσκόπιο. Ένας «Μεγάλος Αδελφός» μέσα στο ίδιο σου το αυτοκίνητο – κάτι που δεν μπορεί εύκολα να παραγνωριστεί από τον κάθε ασφαλισμένο. 

Πριν την ύπαρξη της τηλεματικής, οι οδηγοί είχαν τη νοοτροπία να συμφωνούν σε ένα τίμημα και να το ξεχνούν. 

Με άλλα λόγια, οι άνθρωποι πλήρωναν για την ασφάλισή τους και δεν το σκέφτονταν ποτέ. Αλλά τώρα που η ασφαλιστική εταιρεία μπορεί να ανταμείψει κάποιον για το πώς οδηγεί, η εμπειρία αλλάζει, προς το καλύτερο, για τον πρόθυμο να “παρακολουθείται”, οδηγό.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *