Skip to content

Η Mercedes ανακοίνωσε ότι αναλαμβάνει την αποζημίωση σε ατύχημα υπό τον πιλότο αυτόνομης οδήγησης

Αυτό ισχύει σε πιλοτικό πρόγραμμα που έθεσε σε εφαρμογή σε συγκεκριμένους δρόμους της πολιτείας Νεβάδα των Ηνωμένων Πολιτειών. Το πρόγραμμα αφορά το σύστημα αυτόνομης οδήγησης Drive Pilot επιπέδου 3, το οποίο προσφέρει τη δυνατότητα σε κατάλληλα τμήματα του αυτοκινητόδρομου και όπου υπάρχει υψηλή πυκνότητα κυκλοφορίας, να αναλάβει τη δυναμική οδήγηση έως την ταχύτητα των 40 μιλίων/ώρα ο αυτόματος πιλότος.

Επιμέλεια: Γεωργία Μυλωνάκη

Πιο συγκεκριμένα, το σύστημα το ίδιο υποδεικνύει τη διαθεσιμότητα να αναλάβει, ότα κρίνει ότι οι συνθήκες στο δρόμο είναι κατάλληλες (φως ημέρας, καλός καιρός, πορεία χωρίς φανάρια μεταξύ άλλων). Αν ο οδηγός ενεργοποιήσει το Drive Pilot, το σύστημα ελέγχει την ταχύτητα και την απόσταση και καθοδηγεί αβίαστα το όχημα εντός της λωρίδας του, λαμβάνοντας υπόψη τα συμβάντα που συμβαίνουν στη διαδρομή και τα σήματα κυκλοφορίας. Το σύστημα αντιδρά επίσης σε απροσδόκητες καταστάσεις κυκλοφορίας και τις χειρίζεται ανεξάρτητα, για παράδειγμα με ελιγμούς αποφυγής εντός της λωρίδας ή με ελιγμούς πέδησης.

Η Mercedes θα είναι η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που θα αποδεχτεί τη νομική ευθύνη όταν το νέο σύστημα Drive Pilot θα έχει τεθεί σε λειτουργία.

Το Drive Pilot, το οποίο βοηθά τα πιλοτικά αυτοκίνητα – συμπεριλαμβανομένου του αμιγώς ηλεκτρικού σεντάν EQS – έχει ήδη εγκριθεί για χρήση σε γερμανικούς αυτοκινητόδρομους, όπου θα χειριστεί την επιτάχυνση, το τιμόνι και το φρενάρισμα του αυτοκινήτου.

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία σχεδιάζει να λανσάρει το Drive Pilot και σε ορισμένες άλλες περιοχές των ΗΠΑ όπως η Καλιφόρνια, πριν το τέλος του 2023, αν λάβει τη σχετική έγκριση.

Αν και υπάρχουν σήμερα πολλά οχήματα με παρόμοια τεχνολογία, αυτή της Mercedes είναι πιο στιβαρή και φαίνεται ότι η αυτοκινητοβιομηχανία εμπιστεύεται το σύστημά της αρκετά ώστε να αναλάβει την πλήρη νομική ευθύνη όσο βρίσκεται σε λειτουργία. Όπως έχει ανακοινώσει, “μόλις ένας οδηγός ενεργοποιήσει το Drive Pilot, δεν είναι πλέον νομικά υπεύθυνος για τη λειτουργία του αυτοκινήτου μέχρι να αποδεσμευτεί η τεχνολογία”. Η δημοσίευση φτάνει στο σημείο να λέει ότι ένας οδηγός θα μπορούσε πραγματικά να δώσει μηδενική προσοχή στο δρόμο, να παίξει στο κινητό του τηλέφωνο, ή ακόμη και να δει μια ταινία. Εάν το αυτοκίνητο τρακάρει, η Mercedes θα είναι 100% υπεύθυνη.

Σαφώς, αυτό ανοίγει ένα ολόκληρο κουτί της Πανδώρας και πιθανότατα θα δημιουργήσει μια πολύ δύσκολη κατάσταση για τις ρυθμιστικές αρχές, τις αστυνομικές αρχές και τις ασφαλιστικές εταιρείες.

Όπως η Tesla, η Mercedes θα έχει σίγουρα αρχεία καταγραφής που σχετίζονται με τη χρήση και την αποδέσμευση της τεχνολογίας. Διαφορετικά, δεν θα υπήρχε πραγματικά κανένας τρόπος για τις αρχές και τις ασφαλιστικές εταιρείες να βρουν το λάθος. Ωστόσο, εάν ένας οδηγός αναλάβει πλήρως την ευθύνη μόλις αποδεσμευτεί το σύστημα, αλλά στο μεταξύ μπορεί να έχει παρακολουθήσει ταινίες ή να έχει παίξει παιχνίδια, τι συμβαίνει αν δεν δώσει αρκετή προσοχή ή δεν είναι έτοιμος να αναλάβει δεδομένου ότι πριν από ένα λεπτό….χάζευε;

Αυτό φυσικά είναι ένα μόνο από τα δεκάδες ερωτήματα και προβλήματα που ανακύπτουν σε περίπτωση ατυχήματος υπό αυτόνομη οδήγηση και τα οποία σίγουρα θα προβληματίσουν πολύ τη δημόσια σφαίρα στο μέλλον.

Υπενθυμίζεται ότι όλα τα τρέχοντα συστήματα εξακολουθούν να θεωρούνται τεχνολογίας επιπέδου 2 (Tesla Autopilot, GM Super Cruise, Ford BlueCruise), που σημαίνει ότι ο οδηγός εξακολουθεί να είναι υπεύθυνος. Το γεγονός ότι το Drive Pilot της Mercedes είναι ένα σύστημα επιπέδου 3 είναι αυτό που μπορεί να επιτρέψει την εισαγωγή νέων κανόνων.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *