Skip to content

Είσοδος στο Bancassurance για την Interamerican

  • Υπηρεσίες πρόληψης και ευεξίας θα διατίθενται στους πελάτες
  • Σχεδόν έτοιμο το Medifirst Δυτικής Αττικής
  • Eίσοδος στο bancassurance μέσω Τράπεζας Αττικής
  • Επιτυχία το λανσάρισμα του Βe Well – σε Συμβούλους (στην κυριολεξία) μετατρέπονται οι Συνεργάτες
  • Θερμή υποδοχή στην Anytime Κύπρου – σκέψεις για περαιτέρω άνοιγμα
  • Αρνητική η κερδοφορία λόγω φόρων και απαιτήσεων
  • 237 εκατ. ευρώ οι αποζημιώσεις του 2018

Γράφει: Χρ. Μωράκη

Mεταστροφή του κοινού προς την ιδιωτική ασφάλιση σε μεγάλο ποσοστό μαρτυρούν έρευνες που διεξάγει σε μηνιαία βάση το Interamerican Research Center και οι οποίες αποκαλύφθηκαν στη χθεσινή ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρείας. Το 83% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι θα προτιμούσε τις υψηλότατες εισφορές που πληρώνει στα ασφαλιστικά ταμεία να τις πληρώνει στην ιδιωτική ασφάλιση– πεπεισμένο πλέον, προφανώς, ότι εκεί θα έπιαναν πολύ περισσότερο τόπο και τα οφέλη συγκριτικά, θα ήταν πολύ υψηλότερα. Όμως οι εκπλήξεις δεν σταματούν εδώ: 54% προτιμά τη συνδυαστική κάλυψη στην υγεία, δηλαδή την συμπληρωματική κάλυψη μέσω ιδιωτικού τομέα ή ΕΤΑ ενώ ένα 29% θα προτιμούσε να ασφαλίζεται αποκλειστικά στον ιδιωτικό τομέα.

Ακόμη αυτή η τάση δεν μετατρέπεται σε ασφάλιστρα λόγω της οικονομικής στενότητας,  αλλά υπάρχει μια συγκρατημένη αισιοδοξία για το μέλλον τώρα που η οικονομία έχει ξεφύγει από τα ακραία σενάρια και δείχνει να ισορροπεί. Υπάρχει ανάπτυξη, αλλά εκτός από τον τουριστικό κλάδο, η υπόλοιπη οικονομία βρίσκεται σε στασιμότητα και χρειάζεται να προσελκύσει επενδύσεις προκειμένου να κάνει το άλμα μπροστά. Το δημοσιονομικό νοικοκυρεύτηκε χάρη στις περικοπές που έγιναν σε υγεία και συντάξεις μόνο που στην πράξη οι δαπάνες αυτές μεταφέρθηκαν από το κράτος στην τσέπη του Έλληνα. Η γήρανση του πληθυσμού, αλλά και η υπογεννητικότητα αναμένεται να φέρουν μεγάλες πιέσεις στα συνταξιοδοτικά ταμεία και τη δημόσια υγεία και το κράτος είναι αμφίβολο αν θα μπορέσει να τα βγάλει πέρα χωρίς τη συνδρομή της ιδιωτικής ασφάλισης – κανένα άλλο στο κόσμο δεν το έχει καταφέρει αυτό άλλωστε.

Από την άλλη, τα κόστη θα ανέβουν και για τις ασφαλιστικές εφόσον ο κόσμος και θα ζει περισσότερο και κατά συνέπεια θα αρρωσταίνει περισσότερο. Η νοσηρότητα από οξεία έχει γίνει χρόνια, σημείωσε στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου στα γραφεία της εταιρείας ο CEO Γιάννης Καντώρος. Οι άνθρωποι ζουν για πολλά χρόνια με διάφορα νοσήματα, δεν πεθαίνουν όμως άμεσα από αυτά όπως γινόταν παλαιότερα. Αυτό σημαίνει ότι τα κόστη της μακροχρόνιας νοσηλείας αυξάνονται επικίνδυνα και ένας τρόπος να αντιμετωπιστεί αυτή η νέα πραγματικότητα από τις ασφαλιστικές, όπως η Interamerican, είναι να δοθεί βάρος στην πρόληψη, αλλά και στην κατ’ οίκον διάγνωση ή/και νοσηλεία.

Η τεχνολογία δίνει πλέον τέτοιες δυνατότητες όπως τη συμβουλευτική από απόσταση που θα μπορούσε να αποτρέψει αυθόρμητες επισκέψεις σε νοσοκομεία – ιατρεία ή/και περιττές επιπλέον εξετάσεις. Το Underwriter έχει ήδη γράψει για πολλά apps που κυκλοφορούν στο εξωτερικό και επιτρέπουν την 24ωρη ζωντανή σύνδεση με γιατρούς και νοσηλευτές προκειμένου να υποστηρίζεται η (πρώτη) διάγνωση, η θεραπευτική αγωγή και νοσηλεία κατ’ οίκον.

Προς το παρόν η Interamerican προσανατολίζεται στο να συνδυάσει την παροχή ασφαλιστικών προϊόντων με την παροχή άλλων συναφών υπηρεσιών – το κάνει ήδη με την Interamerican Βοηθείας και με τα Medifirst – σε προχωρημένο στάδιο είναι η προετοιμασία για τη λειτουργία εντός του έτους του Medifirst στα δυτικά προάστια. Παράλληλο βήμα η προσφορά υπηρεσιών ευεξίας και πρόληψης στον κλάδο υγείας, που θα συνδυάζονται άμεσα ή έμμεσα με το ασφαλιστικό προϊόν και θα προσφέρουν βελτίωση της καθημερινότητας, αφού θα απομακρύνουν το άτομο από το ρίσκο και θα το βοηθούν να υιοθετήσει διαφορετικές συνήθειες που θα το κάνουν να ζήσει περισσότερο και καλύτερα.

Οικονομικά αποτελέσματα

Η υπέρογκη αναβαλλόμενη φορολόγηση εισοδημάτων, τόκων και άλλων στοιχείων «ρούφηξε» περί τα 21 εκατ. ευρώ από την περυσινή χρήση του κλάδου Ζωής ενώ οι οργανικές ζημίες του ίδιου κλάδου έφτασαν τα 11 εκατ. ευρώ (κυρίως λόγω απαιτήσεων στα προϊόντα εγγυημένης απόδοσης και μελλοντικών αποθεματικών προβλέψεων), φέρνοντας αρνητικό αποτέλεσμα – 32 εκατ. ευρώ. Οι Γενικές είχαν 20 εκατ. καθαρά κέρδη ελαφρύνοντας το συνολικό αποτέλεσμα της χρονιάς που έκλεισε τελικά  με -12 εκατατ. στην κερδοφορία έναντι +31 εκατ. ευρώ το 2017.  Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι την τελευταία πενταετία η εταιρεία κατάφερε συνολική οργανική κερδοφορία άνω των 100 εκατ. ευρώ.

Η παραγωγή ασφαλίστρων σε σχέση με το 2017 αυξήθηκε κατά περίπου 2% και έφτασε στα 354 εκατ. ευρώ. Τα λειτουργικά αποτελέσματα προ φόρων πέρυσι έφτασαν συνολικά τα 22 εκατ. ευρω.

Τα ασφάλιστρα αυτοκινήτου παρέμειναν σταθερά ωστόσο η ασφάλιση κατοικίας είχε αρνητικό αποτέλεσμα λόγω των υψηλών αποζημιώσεων από τις φυσικές καταστροφές που έπληξαν την Αττική. H ασφάλιση πλοίων και σκαφών μπαίνει τώρα στο επίκεντρο της προσοχής προκειμένου να καταστεί κερδοφόρα. Ο κλάδος ζωής (ισόβια) παρέμεινε σταθερός, ενώ βελτιώθηκε η παραγωγή και κερδοφορία στον κλάδο υγείας στα ετησίως ανανεούμενα συμβόλαια.

H Interamerican ήταν η πρώτη εταιρεία που «το γύρισε» στα ετησίως ανανεούμενα συμβόλαια ζωής, ενώ έχει σταματήσει ολοκληρωτικά να παράγει συνταξιοδοτικά προϊόντα εγγυημένης απόδοσης θεωρώντας ότι τα επιτόκια είναι τόσο χαμηλά που καθιστούν κάθε είδους μακροχρόνια εγγύηση αμφίβολη, αν όχι αδύνατη. Στην υπόλοιπη Ευρώπη οι ισόβιες εγγυήσεις έχουν καταργηθεί εντελώς.

Στη διανομή η φιλοσοφία της εταιρείας παραμένει σταθερή: δίνει το δικαίωμα στον πελάτη να αποφασίσει ο ίδιος πότε, που και πώς θέλει ν’ αγοράσει, χωρίς διακρίσεις. Στο πλαίσιο αυτό ανακοινώθηκε πριν λίγες μέρες μια εμπορική συμφωνία συνεργασίας με την Τράπεζα Αττικής – το  bancassurance ήταν το μόνο κανάλι διανομής από το οποίο απείχε η εταιρεία, πλέον αυτό δεν ισχύει, ενώ στο μέλλον συμφωνίες – συνεργασίες αναμένεται να πραγματοποιηθούν και με άλλες ενδεχομένως νέες εισόδους στον τραπεζικό κλάδο.

Οι απευθείας πωλήσεις, 10 χρόνια μετά την ίδρυση της Anytime έχουν καθιερωθεί σε όλη την ελληνική αγορά, ενώ στην Κύπρο, με μόλις 1,5 χρόνο λειτουργίας η Anytime έχει προσελκύσει 20.000 πελάτες. Ευχαριστημένη από τις επιδόσεις αυτές σε μια αγορά τελείως διαφορετική από την ελληνική, η εταιρεία σκοπεύει να επεκταθεί περαιτέρω βλέποντας ευκαιρίες ιδίως στον τομέα της ασφάλισης επιχειρήσεων.

Αυτή τη στιγμή το χαρτοφυλάκιο της Interamerican προέρχεται κατά 67% από τα δίκτυα μεσιτών πρακτόρων, 21% από την Αnytime και 12% από λοιπά κανάλια.

Το δίκτυο των συνεργατών περνά τώρα μια εντατική περίοδο εκπαίδευσης και μετάβασης προς ένα νέο, απολύτως συμβουλευτικό τρόπο πώλησης, επιβεβλημένο και από τα νέα προγράμματα της εταιρείας, όπως το Be Well.

Το οποίο είναι όχι τόσο ένα νέο προϊόν όσο ένα σύστημα πώλησης. Ο πελάτης στην ουσία «ράβει» ένα “ασφαλιστικό κουστούμι” στα μέτρα του και αυτή τη στιγμή οι συνεργάτες της Interamerican μαθαίνουν ακριβώς αυτό, πώς να γίνουν, μεταφορικά, “μόδιστροι της ασφάλισης”, δηλαδή πώς να συμβουλεύουν και να καθοδηγούν τον πελάτη για να χτίσουν μαζί του τις καλύψεις του συμβολαίου του.

Έτσι ένα συμβόλαιο υγείας Be Well μπορεί να είναι πολύ διαφορετικό από ένα άλλο Βe Well, να συνδυάζει διαφορετικά όρια κάλυψης, διαφορετικά ασφάλιστρα (από δεκάδες έως χιλιάδες ευρώ) και διαφορετικά οφέλη. Σύμφωνα με τα Στελέχη της εταιρείας, το σύστημα αυτό προσφέρει περί τους δέκα χιλιάδες διαφορετικούς συνδυασμούς! Η ανταπόκριση του κόσμου είναι θετική έτσι σε μόλις 7 μήνες λειτουργίας το Be Well έχει φέρει περί τα 7.000 συμβόλαια.

Εσωτερικό εκκολαπτήριο ιδεών

Με το εταιρικό μοντέλο καινοτομίας “Imagine” η Interamerican στοχεύει να καθιερώσει σχεδόν, τη νοοτροπία της καινοτομίας στο job description εργαζομένων και συνεργατών.

Στην ομώνυμη διαδικτυακή πλατφόρμα, ιδέες για προϊόντα, υπηρεσίες και καλύψεις κατατίθενται εθελοντικά, αξιολογούνται, υλοποιούνται πιλοτικά και δοκιμάζονται εκτεταμένα στην πράξη σε πελάτες, πριν πάρουν το πράσινο φως για να εισαχθούν στην ατζέντα της εταιρείας. Η πλατφόρμα εμπλέκει συνεργάτες, εργαζόμενους, πελάτες και διοίκηση, ενώ πρόσφατα άνοιξε τις πύλες της προς το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Κάθε ενδιαφερόμενος φοιτητής μπορεί να καταθέσει την ιδέα του σε συγκεκριμένους τομείς ενδιαφέροντος της Interamerican που τώρα αφορούν το Healthy Living, το Smart Home, και το Insurance On Demand. Η επιτυχία του (βραβευμένου) εγχειρήματος είναι τέτοια που στο μέλλον θα αυξηθεί σε ένταση και έκταση. «Τίποτα δεν θα φεύγει προς τα έξω αν δεν δοκιμάζεται πρώτα στους πελάτες», είπε χαρακτηριστικά ο Γιάννης Καντώρος στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου της εταιρείας.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *