Skip to content

Ασφαλιστικές: Λιγότερη “ανάληψη κινδύνων” και περισσότερη “παροχή υπηρεσιών” η νέα (διεθνής) τάση

Η αλλαγή καταναλωτικής συμπεριφοράς και οι, συχνά οριακές, κερδοφορίες στρέφουν τις ασφαλιστικές εταιρείες προς την προσφορά νέων υπηρεσιών

Την σταδιακή “μετάλλαξη”  της διεθνούς ασφαλιστικής αγοράς με την ανάληψη λιγότερου ρίσκου και την παροχή περισσότερων υπηρεσιών επεσήμανε μεγάλο άρθρο των Financial Times στις αρχές Αυγούστου. Ο τίτλος του ήταν “η κρίση ταυτότητας της Ασφάλισης” και ήταν ενδεικτικός της αλλαγής των δράσεων και ενεργειών μεγάλων ξένων ασφαλιστικών και αντασφαλιστικών οίκων που πλέον αναλαμβάνουν λιγότερο κίνδυνο και παρέχουν περισσότερες  υπηρεσίες –  μπαίνοντας έτσι σε ένα χώρο (παροχής υπηρεσιών) όπου ο ανταγωνισμός είναι έντονος.  Αντιστρόφως πολλές εταιρείες παροχής υπηρεσιών και ειδικότερα της νέας τεχνολογίας (πχ Amazon)  γίνονται πάροχοι ασφαλιστικών υπηρεσιών.

Υπηρεσίες baby sitting από τη Generali στην Ιταλία

Η αντιστροφή της τάσης αποδίδεται κυρίως στην αλλαγή φιλοσοφίας των καταναλωτών διεθνώς και είναι εμφανέστατη στην Ελλάδα. «Οι καταναλωτές -λένε αναλυτές της ασφάλισης στο εξωτερικό- δεν θέλουν απλώς να αγοράσουν ένα ασφαλιστικό προϊόν, δεν θέλουν μόνο μια ασφαλιστική (χρηματική) αποζημίωση, αλλά θέλουν και να λύσουν τελείως το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί».

Στην αλλαγή της καταναλωτικής συμπεριφοράς καλούνται να ανταποκριθούν οι ασφαλιστικοί οίκοι οι οποίοι τόσο στο εξωτερικό όσο και στην Ελλάδα θεωρούν ότι η απόδοση του ασφαλιστικού σκέλους των επιχειρήσεων έχει φτάσει σε οριακά επίπεδα.

Σε πολλές αναπτυγμένες ασφαλιστικές αγορές ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και δύσκολα δημιουργεί προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης. Οι ασφαλιστικές τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Αμερική δείχνουν ότι έχουν κουραστεί να αντιμετωπίζουν τα προβλήματα από τα χαμηλά επιτόκια, τις κεφαλαιακές ανεπάρκειες και τους εποπτικούς ελέγχους. Επιθυμούν πλέον να καλλιεργήσουν την αίσθηση της άμεσης λύσης διότι εκτιμούν ότι η άμεση λύση του προβλήματος του ασφαλισμένου προσφέρει άμεση ικανοποίηση στον ίδιο και απαιτεί λιγότερα κόστη και αποθεματικά κεφάλαια για τις εταιρείες ενώ προσφέρει και μεγαλύτερα έσοδα σ’ αυτές.

Παραδείγματα στην πράξη

Αυτή η μετακίνηση από την ασφάλιση προς την παροχή υπηρεσιών είναι ενδεικτική στην περίπτωση της εταιρείας ασφάλισης ταξιδίων Cover More η οποία πλέον προσφέρει νοσηλεία για ψυχολογικά και σωματικά προβλήματα που δημιουργούνται στους ταξιδιώτες -ασφαλισμένους της.

Εικονική κλινική από την AXA για άμεση πρόσβαση σε γιατρούς

Στην Ιταλία, η Generali προσφέρει και υπηρεσίες babysitting σε οικογένειες ασφαλισμένων οι οποίοι πρέπει να παραμείνουν στο νοσοκομείο.

Για πολλά στελέχη ασφαλιστικών εταιρειών, η παροχή άμεσων υπηρεσιών από τις ασφαλιστικές βοηθά να γίνει καλύτερα αντιληπτή η σημασία της ασφάλισης από το ευρύ κοινό και κυρίως αυξάνει την εμπιστοσύνη τους στις εταιρείες (company loyalty). H βραζιλιάνικη ασφαλιστική  Porto Seguro έχει αναπτύξει δεκάδες υπηρεσίες παροχής υπηρεσιών με στόχο την άμεση εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων τους σε απλά πράγματα όπως το παρκάρισμα αυτοκινήτων, την επισκευή τους, τα υδραυλικά συστήματα στα σπίτια. Η στροφή προς τις υπηρεσίες παροχής υπηρεσιών απέδωσε καθώς η εταιρεία είχε pa από τις υπηρεσίες μειώνοντας τα κέρδη από τις αμιγώς ασφαλιστικές δραστηριότητες.

Στον κλάδο ατυχημάτων, η AXA δημιούργησε στη Γαλλία ένα προϊόν με την ονομασία Qare δημιουργία του start up Kamet. Το Qare λειτουργεί ως  μία εικονική (virtual) κλινική η οποία δίνει άμεση πρόσβαση σε Γάλλους γιατρούς μέσω μηνιαίας συνδρομής. Στην Ελλάδα, από τις πρώτες εταιρείες στην παροχή προστιθέμενων υπηρεσιών στο σπίτι ήταν και η Ευρωπαϊκή Πίστη μέσω της θυγατρικής της Alter Ego. Η Interamerican, η ΑΧΑ και η Generali ήταν επίσης τρεις εταιρείες που πρωτοστάτησαν στην παροχή άμεσων υπηρεσιών προς τον ασφαλισμένο-καταναλωτή. Η ανταπόκριση των ασφαλισμένων-καταναλωτών απέναντι στις νέες αυτές υπηρεσίες είναι σταδιακά αυξανόμενη.

Aνάπτυξη τεχνολογίας και πρόληψη

Η ανάπτυξη της τεχνολογίας , ειδικά στους κλάδους υγείας, βοηθά να αναπτυχθεί και η πρόληψη ασθενειών και ατυχημάτων και γενικότερα κάνει πιο εύκολη τη ζωή για το underwriting.

Ασφαλιστική στη Ν. Αφρική μοιράζει smartwatches στους ασφαλισμένους υγείας για την πρόληψη εμφραγμάτων

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η περίπτωση ασφαλιστικής εταιρείας στη Ν. Αφρική, η οποία έχει καθιερώσει τη διανομή smart watches στους ασφαλισμένους υγείας, τα οποία αφού καταγράψουν την καρδιακή δραστηριότητα, στέλνουν απευθείας μήνυμα μαζί με τα στοιχεία της καταγραφής στον καρδιολόγο και αυτός καλείται να κάνει αμέσως τη διάγνωση και να συστήσει αγωγή εάν και όταν χρειαστεί. Με αυτόν τον τρόπο προλαμβάνονται τα εμφράγματα και ελαχιστοποιείται το κόστος θεραπείας.

Σε άλλες περιπτώσεις, τοποθετούνται ειδικά μηχανήματα στα αυτοκίνητα, τα οποία καταγράφουν τον τρόπο οδήγησης του οδηγού σε συγκεκριμένες διαδρομές και αντίστοιχα τιμολογεί την ασφάλιση.

Στην Ελλάδα, η Interamerican έχει σχεδιάσει το smart drive που λειτουργεί κατ’ αυτόν τον τρόπο.  Είναι ευνόητο ότι κάθε συσκευή παρακολούθησης της υγείας, του τρόπου συμπεριφοράς και οδήγησης  και οτιδήποτε άλλο που μπορεί να αφορά την καθημερινότητα ενός ασφαλισμένου, χρειάζεται να έχει έγγραφη την ρητή συγκατάθεση του ασφαλισμένου.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *