Skip to content

Έρευνα: Τί θέλουν οι νέοι από τον ασφαλιστικό κλάδο;

Ποια είναι η σχέση της νέας γενιάς με την ασφάλιση; Αυτό το ερώτημα κλήθηκε να απαντήσει το Ερευνητικό Ινστιτούτο της Εταιρείας Αναλογιστών (SOA) το οποίο εξήγαγε το συμπέρασμα ότι υπάρχει ένας ικανοποιητικός βαθμός εμπιστοσύνης προς τον ασφαλιστικό κλάδο, ο οποίος και βαθμολογήθηκε με 6 στα 10 κατά μέσο όρο.

του Χρήστου Γαβαλά

Η μελέτη ανέλυσε τους τρόπους με τους οποίους οι νεότεροι καταναλωτές κατανοούν, αξιολογούν και αγοράζουν ασφαλιστικά προγράμματα, ενώ διερεύνησε και το πώς αντιλαμβάνονται την έννοια του κινδύνου, αλλά και το ποιος ήταν ο αντίκτυπος της πανδημίας στον τρόπο με τον οποίο αξιολογούν την ασφάλιση.

Το γενικό συμπέρασμα είναι ότι η πλειοψηφία των νέων καταναλωτών βλέπει ότι η ασφάλιση παίζει θετικό ρόλο στη ζωή τους και περίπου το 61% εξ αυτών σκοπεύει να αγοράσει ένα ή περισσότερα είδη ασφάλισης μέσα στους επόμενους 12 μήνες.

Ασφαλώς, περίπου οι μισοί από τους ερωτηθέντες προτιμούν να αγοράζουν ασφάλιση μέσω Διαδικτύου, ενώ οι νεότεροι καταναλωτές είναι πιο πιθανό να έχουν ασφάλιση αυτοκινήτου και υγείας και λιγότερο πιθανό να έχουν ασφαλιστεί για το ενδεχόμενο μιας σοβαρής ασθένειας, αναπηρίας ή ατυχήματος.

Άλλα βασικά ευρήματα της έρευνας περιλαμβάνουν τα εξής:

  • Το 41% των νέων καταναλωτών πιστεύει ότι είναι σημαντικό να έχει ασφάλιση.
  • Το 63% θεωρεί τον εαυτό του ουδέτερο αναφορικά με την έννοια του κινδύνου, ενώ το 23% δηλώνει ότι αποστρέφεται τον κίνδυνο και το 14% θεωρεί τον εαυτό του ανεκτικό απέναντι σε καταστάσεις που μπορεί να είναι επικίνδυνες.
  • Μεταξύ 60% και 80% των νεότερων καταναλωτών ανησυχεί αρκετά ή πολύ για τις οικονομικές επιπτώσεις καθενός από τους 12 οικονομικούς και ασφαλιστικούς κινδύνους, όπως τροχαία ατυχήματα, ζημιές σε προσωπική περιουσία ή ζημιά στην κατοικία.

Η έρευνα μελέτησε επίσης το επίπεδο ανοχής των νεότερων καταναλωτών στον κίνδυνο και την προθυμία τους να συμμετάσχουν σε επικίνδυνες συμπεριφορές. Όσοι ερωτήθηκαν και ήταν εξ αυτών που αποστρέφονται τον κίνδυνο, φαίνεται ότι  ανησυχούν περισσότερο για τα ατυχήματα και τους κινδύνους για την υγεία.

Παρατηρήθηκε ωστόσο μια αναντιστοιχία μεταξύ της εικαζόμενης πιθανότητας να συμβεί ένα επικίνδυνο γεγονός και της ανησυχίας σχετικά με αυτό.

Για παράδειγμα, στην ερώτηση σχετικά με την ανησυχία τους για τον οικονομικό αντίκτυπο των ασφαλισμένων κινδύνων, το 79% των νεότερων καταναλωτών ανέφερε ότι ανησυχεί για ένα αυτοκινητιστικό ατύχημα που οδηγεί σε σημαντικό κόστος επισκευής ή ιατρικού κόστους, αλλά μόνο το 35% των ερωτηθέντων ανέφερε ότι είναι πιθανό να εμπλακεί σε τροχαίο ατύχημα μέσα στα επόμενα 10 χρόνια.

«Είναι σαφές ότι η αντίληψη των νέων καταναλωτών για την ασφάλιση ποικίλλει ανάλογα με το επίπεδο ανοχής ή αποστροφής κινδύνου του καθενός, καθώς και την αντίληψή του για ορισμένους κινδύνους», αναφέρουν οι ερευνητές. «Παρά αυτές τις διαφορές, η γενική στάση των νεότερων καταναλωτών απέναντι στις ασφαλιστικές εταιρείες είναι θετική και οι πιο σημαντικοί παράγοντες κατά την αγορά ασφάλισης είναι η προσιτότητα των τιμών και το πόσο υψηλό μπορεί να είναι το επίπεδο κάλυψης».

Η έρευνα διαπίστωσε επίσης ότι οι νεότεροι καταναλωτές είχαν κίνητρα να αγοράσουν ασφάλιση την οποία νιώθουν ότι χρειάζονται. Για παράδειγμα, το 47% των ερωτηθέντων ανέφερε την αναγκαιότητα ως κίνητρο για ασφάλιση κατοικίας, σε σύγκριση με το 27% που ανέφερε την αγορά της λόγω απαίτησης στεγαστικού δανείου.

Η έρευνα «Αντιλήψεις των νεότερων γενεών για τον κίνδυνο και την ασφάλιση», διεξήχθη διαδικτυακά και συγκέντρωσε 1.000 απαντήσεις από νέους καταναλωτές ηλικίας 21-42 ετών, οι οποίοι ανέφεραν ότι είχαν ετήσιο εισόδημα τουλάχιστον 25.000 δολαρίων. Προαπαιτούμενο συμμετοχής ήταν να μην εργάζονται στον ασφαλιστικό κλάδο.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *