Skip to content

Έξτρα bonus για υψηλές διατηρησιμότητες συμβολαίων στους κλάδους υγείας και αυτοκινήτου

‘Μουδιασμένα’ έχει ξεκινήσει το 2023 για τις ασφαλιστικές εταιρείες σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών της ασφαλιστικής αγοράς λόγω εγχώριας και διεθνούς αβεβαιότητας. Η αβεβαιότητα που υπάρχει διεθνώς για τη μείωση των ρυθμών ανάκαμψης ή την είσοδο σε ύφεση έχει μεταδοθεί στην ελληνική οικονομία που έχει και μία 4μηνη προεκλογική περίοδο μπροστά της και ίσως μία παρατεταμένη εκλογική αναμέτρηση μέσα στη χρονιά.

του Νίκου Σακελλαρίου

Οι κουβέντες που ακούγονται στα ασφαλιστικά γραφεία και στα τμήματα πωλήσεων είναι δύο: Διατηρησιμότητα και ανανεώσεις συμβολαίων όσο το δυνατόν περισσότερο και αναζήτηση νέων αγορών για τα προϊόντα υγείας, τραπεζο-ασφαλίσεων, φυσικών καταστροφών και αστικών ευθυνών. Σε ό,τι αφορά τα προϊόντα υγείας, η αύξηση του «ιατρικού πληθωρισμού» έχει δημιουργήσει νέες τιμολογιακές αυξήσεις στα παλαιά συμβόλαια και οι ασφαλιστικές εταιρείες καταφεύγουν στη λύση της δημιουργίας περισσότερων εξειδικευμένων προγραμμάτων με μικρότερες καλύψεις ώστε να μειωθεί το τιμολογιακό κόστος. Για παράδειγμα, ένας νέος 25-35 ετών που δεν έχει προβλήματα υγείας μπορεί να επιλέξει προγράμματα με έμφαση στη διάγνωση και στην πρωτογενή φροντίδα ή σε βασικά χειρουργεία. Αντίθετα ένας ασφαλισμένος ηλικίας άνω των 45 ετών μπορεί να διαλέξει προγράμματα με πιο πλήρεις και ισορροπημένες καλύψεις τόσο σε διαγνώσεις όσο και σε πρωτοβάθμια περίθαλψη και βέβαια καλύψεις για περισσότερα μεσαία και βαριά χειρουργεία.

Σε ό,τι αφορά τα επενδυτικά-ασφαλιστικά προϊόντα που διανέμονται μέσω του bancassurance εκεί παρατηρείται αφ’ ενός διακοπές συμβολαίων για αποκόμιση κερδών από το προηγούμενο ράλι της περιόδου 2021-2022 και αφ’ ετέρου υπάρχει πλέον οξύς ανταγωνισμός με τα τραπεζικά επενδυτικά προϊόντα που έχουν εδώ και μήνες να διατίθενται στην αγορά και έχουν εγγυημένες υψηλές αποδόσεις από 2,2-3% μέσω ομολόγων και με πολύ μικρότερες προμήθειες. Η εικόνα που υπάρχει στην ασφαλιστική αγορά είναι ότι οι τραπεζο-υπάλληλοι πολλές φορές καλούν τους πελάτες να ‘σπάσουν’ ασφαλιστικά unit linked προκειμένου να τοποθετήσουν λεφτά στα δικά τους προϊόντα.

Η ασφαλιστική διαμεσολάβηση κάνει την διαφορά  

Στον κλάδο αστικής ευθύνης αυτοκινήτου, o ανταγωνισμός είναι οξυμένος, τα περιθώρια τιμολογιακών μειώσεων ελάχιστα για πολλές εταιρείες του κλάδου και το κλειδί της ανάπτυξης βρίσκεται πλέον στους διαμεσολαβητές οι οποίοι μπορούν να διαχειριστούν τις δυσκολίες τόσο στις ανανεώσεις όσο και στις προσκτήσεις νέων συμβολαίων.

Οι ασφαλιστικές έχουν αφήσει την πρωτοβουλία στα ανθρώπινα δίκτυα πωλήσεων τόσο για το αυτοκίνητο όσο και για τον κλάδο υγείας, δίνοντας και έξτρα κίνητρα εάν παρουσιάσουν ανανεώσεις πάνω από 90% και προσκτήσεις νέων εργασιών άνω 20%.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *