Skip to content

Δημ. Μαζαράκης: «Αν δημιουργείς αξία προς τον πελάτη, δεν φοβάσαι κανένα Ίντερνετ»

Τη νοοτροπία που μπορεί να απογειώσει παραγωγικά την ασφαλιστική αγορά ανέλυσε ο Πρόεδρος της ΕΑΕΕ κατά τη διάρκεια της ετήσιας εκδήλωσης του ΠΣΑΣ στο Πολεμικό Μουσείο. Τόνισε ταυτόχρονα, το σημαντικό ρόλο που μπορεί να παίξει ο ασφαλιστικός κλάδος στην εξυγίανση της ελληνικής οικονομίας.

Είπε χαρακτηριστικά, απευθυνόμενους στους Διαμεσολαβητές:

Γνωρίζω καλά ότι στη ροή της καθημερινότητάς μας μπορεί να βρισκόμαστε απέναντι, να διεκδικούμε το ίδιο συμβόλαιο ή να έχουμε κάποια διαφορετική άποψη, διαφορετική προσέγγιση σε ορισμένα θέματα, έχουμε όμως ταυτόχρονα πιστεύω και πάρα πολλά κοινά. Όλοι εμείς που είμαστε εδώ σήμερα έχουμε κοινούς στόχους. Αγωνιζόμαστε για μια περισσότερο και καλύτερα ασφαλισμένα ελληνική κοινωνία. Μία κοινωνία που θα προσεγγίζει στα χαρακτηριστικά και στους μέσους όρους ασφαλιστικής διείσδυσης στις χώρες που θέλουμε να μοιάσουμε.

Είναι αλήθεια ότι η ασφαλιστική αγορά στο σύνολό της αυτά τα χρόνια της κρίσης, δοκιμάστηκε πολύ, όμως άντεξε. Σύμφωνα με τα μέχρι σήμερα στοιχεία και αποτελέσματα μπορούμε να πούμε ότι η αγορά μας τα έχει καταφέρει πάρα πολύ καλά. Έχει προσαρμοστεί γρήγορα και αποτελεσματικά αποδεικνύοντας ότι είναι ένας από τους πιο υγιείς κλάδους της Ελληνικής οικονομίας και μάλιστα ένας κλάδος με σημαντικές προοπτικές. Ο κλάδος μας με την υψηλή τεχνογνωσία που διαθέτει μπορεί να αποτελέσει ένα σημαντικό παράγοντα εξυγίανσης της ελληνικής οικονομίας. Μπορεί να συμπληρώσει το κενό που δημιουργείται από τη δημόσια ασφάλισης και να προσφέρεις σημαντικές λύσεις στους τομείς των συντάξεων, της υγείας και των φυσικών καταστροφών. Αλλά και μέσα από τα κεφάλαια που διαθέτει μπορεί να υποστηρίξει σε πραγματικούς όρους την πολυσυζητημένη ανάπτυξη της χώρας.

Αλλά κι εμείς ως ασφαλιστική αγορά, αν θέλουμε να κάνουμε το άλμα προς τα εμπρός, να ξεκολλήσουμε από το 2% του ΑΕΠ (20 χρόνια είμαι στην αγορά στο 2% είναι η διείσδυση της ασφαλιστικής αγοράς Ζωής και Γενικές), οφείλουμε ολοένα και περισσότερο να τοποθετήσουμε στο κέντρο του ό,τι κάνουμε τον πελάτη μας, τον ασφαλισμένο μας, τον Έλληνα πολίτη.  Όπως και το πώς θα αυξήσουμε την αξία των υπηρεσιών που του προσφέρουμε. Και αυτό να αποτελεί το βασικό κριτήριο πριν από κάθε μας απόφαση. Αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να καταφέρουμε να μας ακούσουν ξανά οι πολίτες οι οποίοι είναι θυμωμένοι, αγανακτισμένοι με όλους τους θεσμούς, δημόσιους και ιδιωτικούς, κι έτσι να μας ξαναεμπιστευτούν. Αυτός είναι ο μόνος δρόμος για να κερδίσουμε μερίδια. Μερίδια στην καρδιά τους και τη λογική τους και το πορτοφόλι τους.

Την ίδια στιγμή, συνομιλώντας με πολλούς από εσάς, ακούω και τους προβληματισμούς που έχετε σχετικά με τον ανταγωνισμό από τις τράπεζες, με τις τεχνολογικές εξελίξεις, το Ίντερνετ και το ρόλο που θα έχει στην ασφαλιστική αγορά. Προβληματισμούς σε σχέση με το αυστηρότερο εποπτικό πλαίσιο, σε σχέση με τους νέους κανόνες διαμεσολάβησης, τις εξετάσεις, την επαναπιστοποίηση, για τις εισφορές του ΕΦΚΑ, κ.α.

Όσον αφορά τις τράπεζες και το Ίντερνετ δυστυχώς δεν μπορούμε να αναχαιτίσουμε τις εξελίξεις και τον τρόπο με τον οποίο ο κάθε πολίτης ενημερώνεται, ασφαλίζεται ή εξυπηρετείται. Δεν το αποφασίζουμε εμείς αυτό, ούτε βεβαίως μπορούμε να το διατάξουμε. Αυτό το αποφασίζει ο ίδιος ο πελάτης. Τι μπορούμε να κάνουμε από τη δική μας πλευρά;

Πέρα από το να απαιτούμε το προφανές, δηλαδή ίδιους κανόνες στην ασφαλιστική διαμεσολάβηση, ανεξαρτήτως δικτύου, κανόνες που θα προστατεύουν τον πελάτη και θα τον εισάγουν σωστά στο θεσμό της ιδιωτικής ασφάλισης, πέρα λοιπόν από αυτό, πρέπει να εξελισσόμαστε συνεχώς.  Οφείλουμε στον εαυτό μας, ως επαγγελματίες, να παραμένουμε ανταγωνιστικοί και να παίζουμε τίμια. Οφείλουμε επίσης να βελτιώνουμε την αξία που δημιουργούμε για τον πελάτη μας – έτσι δεν έχουμε να φοβηθούμε κανένα Ίντερνετ, κανέναν τραπεζικό υπάλληλο. Οφείλουμε να επενδύουμε στη συνεχή εκπαίδευσή μας, να αγκαλιάσουμε την τεχνολογία, να την κάνουμε σύμμαχό μας και να μην τη φοβηθούμε. Να γίνουμε πιο παραγωγικοί αλλά και πιο χρήσιμοι για τον πελάτη μας. Και ταυτόχρονα να αξιοποιήσουμε το νέο αυστηρό πλαίσιο το οποίο από τη μία πλευρά δυσκολεύει την καθημερινότητά μας, από την άλλη προσθέτει κύρος στο επάγγελμα του ασφαλιστή και θωρακίζει την ασφαλιστική αγορά.

Επιπλέον, χρειάζεται να γίνουμε ένας πολύτιμος κοινωνικός εταίρος, να γίνουμε ακόμα πιο χρήσιμοι στην κοινωνία και την αγορά μας, χρειάζεται να παίξουμε έναν ευρύτερο ρόλο, να καλλιεργούμε καθημερινά την ασφαλιστική ιδέα, να οικοδομήσουμε ασφαλιστική και αποταμιευτική συνείδηση σε κάθε Έλληνα. Δεν είναι εύκολο αυτό αλλά είναι ο μόνος δρόμος για να προχωρήσουμε μπροστά και να ξεκολλήσουμε από το 2% που η αγορά μας έχει κολλήσει τα τελευταία 20 χρόνια. Είναι ο δύσκολος δρόμος αλλά ο σωστός. Και όπως είπε ο Ν. Καζατζάκης «ο σωστός δρόμος είναι ο ανήφορος» κι εμείς πρέπει να πάρουμε τον ανήφορο.

Σαν Πρόεδρος της ΕΑΕΕ ανακοίνωσα πρόσφατα 5 πρωτοβουλίες που έχουν όλες στο επίκεντρό τους, τους ασφαλισμένους μας, και στοχεύουν σε ακριβώς αυτό που ανέφερα ως τώρα. Και ποιες είναι αυτές: 1) η δημιουργία του Ενιαίου Μητρώου Διαμεσολαβητών,  που πιστεύω ότι θα γίνει πραγματικότητα ως το τέλος της χρονιάς, 2) η κατάρτιση μιας λίστας δεικτών που θα μετρούν τη μεταβολή του κόστους στα νοσοκομειακά προγράμματα, 3) η προώθηση του θεσμού της διαμεσολάβησης σε συνεργασία με τον ΟΠΕΜΕΔ  για την επίλυση διαφορών με τις ασφαλιστικές επιχειρήσεις σε μικρότερο χρόνο και με χαμηλότερο κόστος, 4) την επέκταση σε όλους τους κλάδους του επιτυχημένου θεσμού του φιλικού διακανονισμού και 5) τη δημιουργία συμφωνιών με τις εταιρείες οδικής βοήθειας για ελάχιστους κανόνες εξυπηρέτησης των πελατών μας.

Επιπλέον ως ΕΑΕΕ με τη συνεργασία όλων των φορέων της αγοράς σκοπεύουμε να αναπτύξουμε δράση και σε άλλους τομείς που δε βρίσκονται στην άμεση ευθύνη μας, με σκοπό να προσφέρουμε περαιτέρω στην κοινωνία και να ανοίξουμε ένα ακόμα κανάλι επικοινωνίας μαζί της. Ενέργειες όπως η πρόληψη στους τομείς των τροχαίων ατυχημάτων και της υγείας, στην εξάλειψη του οικονομικού αναλφαβητισμού και στην προώθηση της νεανικής επιχειρηματικότητας. Θα βρεθούν αυτές οι ενέργειες στο επίκεντρο της δραστηριότητάς μας το επόμενο διάστημα. Όλα αυτά όμως θέλω να τα κάνουμε μαζί, όλοι οι φορείς της ιδιωτικής ασφάλισης γιατί μόνο έτσι μπορούμε να πετύχουμε περισσότερα.

Ο Αϊνστάιν έλεγε πως «ο ορισμός της ηλιθιότητας είναι να συνεχίζουμε να κάνουμε τα ίδια πράγματα με τον ίδιο ακριβώς τρόπο και να πιστεύουμε ότι κάτι θα αλλάξει». Σε ένα κράτος που δοκιμάζεται και αδυνατεί να καλύψει τις βασικές του υποχρεώσεις είναι τουλάχιστον παράδοξο να συνεχίσουμε να τα περιμένουμε όλα από αυτό.

Οι Έλληνες είναι πλέον απροστάτευτοι, δεν μπορούν να αρρωστήσουν και να έχουν αξιοπρεπή υγειονομική περίθαλψη, δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν με αξιοπρέπεια τις οικονομικές συνέπειες ενός καταστροφικού φυσικού γεγονότος και τέλος, δεν μπορούν ούτε ακόμη να πεθάνουν αξιοπρεπώς. Σκεφτείτε το χάος που θα υπήρχε χωρίς την υποχρεωτική ασφάλιση αυτοκινήτου.

Ήρθε λοιπόν η ώρα να αλλάξουμε τον τρόπο με τον οποίο σκεφτόμαστε και πράττουμε. Ζούμε σε έναν κόσμο που διαρκώς αλλάζει. Η Ελλάδα θέλει δε θέλει θα αλλάξει κι εκείνη μαζί με αυτόν τον κόσμο θα γίνει μια κανονική χώρα, με κανονικούς ανθρώπους. Προτείνω να αλλάξουμε εμείς πρώτα, η ασφαλιστική αγορά. Όλοι εμείς έχουμε ευθύνη να συνεργαστούμε και να δουλέψουμε ενωμένοι. Έχουμε την ευθύνη να μεγαλώσουμε την αγορά μας και κυρίως έχουμε την ευθύνη να αγωνιστούμε για να εξασφαλίσουμε την αξιοπρέπεια του Έλληνα.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *