Skip to content

Παράπονα και εξωδικαστική επίλυση διαφορών – τι προβλέπει η IDD

Όπως έχει επισημανθεί με διάφορες αφορμές, όλα όσα διέπουν σήμερα τους κανόνες Ασφαλιστικής Διαμεσολάβησης στην Ελλάδα προέρχονται από την IMD I, την Ευρωπαϊκή Οδηγία για την Διαμεσολάβηση, την οποία βέβαια κάθε κράτος “προσάρμοσε” στην νομοθεσία του.

Εδώ και αρκετό καιρό υπάρχει η προετοιμασία, σε ευρωπαϊκό επίπεδο, για την δεύτερη Οδηγία, την λεγόμενη ΙDD (Ευρωπαϊκή Οδηγία για την Διανομή ασφαλιστικών προϊόντων).

Βασική φιλοσοφία της οποίας είναι η προστασία του καταναλωτή και η σωστή ενημέρωσή του με ίδιους κανόνες, ανεξάρτητα απο το κανάλι διανομής το οποίο τον προσεγγίζει.

Διότι όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά σε όλη την Ευρώπη, υπάρχουν προβλήματα με αθέμιτες πρακτικές μεταξύ των δικτύων διανομής.

Το Underwriter.gr συνεχίζει να παρουσιάζει αποσπάσματα της Οδηγίας που αφορούν σε καίρια ζητήματα για τον Διαμεσολαβητή.

Σήμερα εστιάζουμε στην διαχείριση παραπόνων και την επίλυση διαφορών. Τα άρθρα που αναφέρονται παρακάτω αφορούν στην δημιουργία δομών ώστε ο καταναλωτής να μπορεί να υποβάλει τυχόν παράπονά του, να λαμβάνει έγκαιρη και έγκυρη ανταπόκριση και επίσης να μπορεί να προχωρήσει σε εξωδικαστική επίλυση διαφορών με το Δίκτυο Διανομής.

Στο άρθρο 14 περιγράφεται ξεκάθαρα η απαίτηση κάθε χώρα να καθιερώσει διαδικασίες μέσω των οποίων θα μπορούν σε κάθε δίκτυο διανομής όχι μόνο να υποβάλλονται αιτιάσεις (παράπονα) αλλά και να εξασφαλίζεται η έγκαιρη και έγκυρη αντιμετώπισή τους.

Στο άρθρο 15 περιγράφεται μια απαίτηση για την οποία είναι γνωστό ότι στη χώρα μας δεν υπάρχουν διαθέσιμες δομές – θα μπορούσε κανείς να πει ότι δεν έχει διαμορφωθεί επαρκώς η αντίστοιχη κουλτούρα.

Αναφερόμαστε στην εξωδικαστική επίλυση διαφορών. H IDD ζητά διαδικασίες που θα κάνουν εφικτή την εξωδικαστική επίλυση διαφορών μεταξύ πελατών και διανομέων ασφαλιστικών προιόντων με την χρήση των υπάρχουσων δομών είτε με δομές που θα δημιουργηθούν για αυτό το σκοπό.

Οι οποίες βεβαίως θα έχει διασφαλιστεί ότι μπορούν να επιλύουν και διασυνοριακές διαφορές.

Τέλος το άρθρο 16 περιγράφει σαφώς την απαίτηση και τις διαδικασίες που θα εξασφαλίζουν ότι οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις και οι Διαμεσολαβητές θα συνεργάζονται μόνο με πρόσωπα που είναι εγγεγραμμένα στο αντίστοιχο μητρώο Ασφαλιστικών και Αντασφαλιστικών Διαμεσολαβητών.

(Διαβάστε εδώ εδώ και εδώ προηγούμενα άρθρα του IDD).

Screen Shot 2016-07-03 at 3.40.41 PM

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *