Skip to content

ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ: Σκηνές καθημερινής τρέλας με φόντο τα ηλιοβασιλέματα

Τραγέλαφος στη Σαντορίνη από τον ανεξέλεγκτο όγκο ενοικιαζόμενων οχημάτων και από τουρίστες “αγάδες” που καβαλάνε ακόμη και σκαλοπάτια, για να φτάσουν στον προορισμό τους (αφού αυτό λέει το GPS!). Διαβάστε:

Αν απλώσει κανείς σε όλο το οδικό δίκτυο της Σαντορίνης, όλα τα αυτοκίνητα που υπάρχουν, θα δει ότι απλά…δεν τα χωράει. Γι’ αυτό μην παραξενευτείτε, εάν δείτε Κινέζους, Ινδούς ή Ιρακινούς να περνούν με τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα μέσα από δημόσιες …σκάλες ή να τα έχουν σφηνώσει σε ρέματα και στενοσόκακα.

Είναι μερικές από τις σκηνές καθημερινής τρέλας και κυκλοφοριακού υπερκορεσμού – αλλά και μάλλον παράξενων οδηγικών (και όχι μόνο) νοοτροπιών από τουρίστες με μεγάλη οικονομική άνεση, από χώρες της Ασίας και Άπω Ανατολής – εικόνες που μας μεταφέρουν οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές του νησιού.

της Βάσως Βεγίρη ([email protected])

Καλωσορίσατε στη ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ!

Τετραπλός γάμος Κινέζων τελέστηκε στη Σαντορίνη πριν απο λίγες μέρες

Το πρόβλημα με την υπερσυσσώρευση των εταιρειών ενοικίασης αυτοκινήτου που συναντήσαμε στην δημοσιογραφική μας περιήγηση την περασμένη εβδομάδα στη Μύκονο, υπάρχει στην ίδια ένταση και στη Σαντορίνη, εξίσου σημαντικό τουριστικό θερινό προορισμό της χώρας μας. Εδώ μάλιστα το «τοπίο» με τα πολυάριθμα ενοικιαζόμενα ΙΧ, μοτοποδήλατα, γουρούνες και βανάκια μεταφοράς τουριστών, πλαισιώνεται και από πάρα πολλές…λιμουζίνες που μεταφέρουν νιόπαντρους, καθώς ως γνωστόν η Σαντορίνη αποτελεί μεταξύ άλλων και διεθνή δημοφιλή προορισμό τέλεσης γαμήλιων τελετών.

«Έχουμε εκατοντάδες ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα, γορούνες κ.ο.κ. και το οδικό δίκτυο του νησιού είναι τόσο μικρό, που δεν μπορεί να την σηκώσει και δυστυχώς έχουμε ατυχήματα, που δεν δικαιολογούνται για το νησί μας, εξαιτίας του κυκλοφοριακού φόρτου. Ο καθένας ακούει για τη Σαντορίνη και έρχονται εδώ για να κάνουν κάποια επιχείρηση για να βγάλουν κάποια χρήματα. Το νησί μας, όμως, δεν μπορεί να δεχτεί τόση μεγάλη κίνηση αυτοκινήτων. Αν απλώσουμε σε όλο το οδικό δίκτυο τα αυτοκίνητα που υπάρχουν, δεν τα χωράει» μας επισημαίνει ο ασφαλιστικός πράκτορας κ.Σπύρος Καραμολέγκος («Ασφάλειες Σαντορίνης») και τονίζει την ανάγκη για αναβάθμιση των υποδομών τόσο στο οδικό δίκτυο, όσο και στο λιμάνι.

«Δεν χωράμε, η κατάσταση με τους δρόμους είναι αφόρητη» συνηγορεί ο ασφαλιστικός πράκτορας κ.Λευτέρης Ωρολογάς («AGL Orologas»), εξηγώντας πως φτιάχνονται μεν κάποιοι νέοι δρόμοι, αλλά δεν έχουν παραδοθεί ακόμη, η ταλαιπωρία είναι μεγάλη, ο ανταγωνισμός στον κλάδο αυτοκινήτου έιναι έντονος αλλά βρίσκει κανείς πλέον καλύτερα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα.

Για υπερκορεσμό ενοικιαζομένων οχημάτων αλλά και γενικότερα κάθε είδους οχημάτων κάνει λόγο στο ίδιο μήκος κύματος και ο ασφαλιστικός πράκτορας κ.Γιώργος Ζυμβραγουδάκης («Safe Insurance”) και εξηγεί ότι κάθε χρόνο υπάρχουν εταιρείες που προσθέτουν στους στόλους τους 20-30 οχήματα, χωρίς να αφαιρούν κανένα.

Συνήθως τα εν λόγω ενοικιαζόμενα οχήματα έρχονται ασφαλισμένα από Αθήνα και στη συνέχεια ασφαλίζονται στην τοπική αγορά, όπως μας επισημάνθηκε από τους συνομιλητές μας, για καλύτερη εξυπηρέτηση.

«Έχει ανέβει πολύ ο  στόλος των οχημάτων, και ενοικιαζόμενα, και ΙΧ και δίκυκλα- γουρούνες αλλά και τα πουλμανάκια των επιχειρήσεων, επαγγελματικά τουριστικά. Και οι ίδιοι με τα ενοικιαζόμενα, αλλά και ο καθένας που έχει ένα τουριστικό γραφείο, έχει και πέντε-έξι πούλμαν μεγάλα και πέντε-έξι βανάκια μικρά, τα οποία κάνουν μεταφορά τουριστών κ.ο.κ. Οπότε υπάρχει προβόλημα κυκλοφοριακό, τα τελευταία τρία χρόνια είναι έντονο και αναγκάζεται ο Δήμος να μονοδρομεί δρόμους, να κλείνει κάποια σημεία και γενικά στο κέντρο υπάρχει σοβαρό πρόβλημα», προσθέτει ο κ.Γεράσιμος (Μάκης) Καφιέρης από το τοπικό υποκατάστημα της Interamerican.

«Το οδικό δίκτυο δεν είναι και ό,τι καλύτερο, η σήμανση δεν είναι ικανοποιητική και η αστυνόμευση είναι ανύπαρκτη» προσθέτει ο κ.Γιώργος Καφιέρης (σ.σ.: υπάρχει συγγενική σχέση με τον προαναφερόμενο κ.Γεράσιμο Καφιέρη), ασφαλιστικός πράκτορας που συνεργάζεται κυρίως με την Ιντερσαλόνικα (στις γενικές ασφαλίσεις). Κατά τον ίδιο πρόβλημα για την τοπική ασφαλιστική αγορά προκαλούν – εκτός από το κυκλοφοριακό – οι λεγόμενοι «μαύροι κωδικοί».

[box]

Δε λείπουν από το νησί και νοοτροπίες «αγάδων» από τουρίστες με μεγάλη οικονομική άνεση από χώρες της Ασίας και της Άπω Ανατολής, όπως Ινδία και Ιράκ, που προκαλούν θέματα στην αγορά και καταστροφή οχημάτων, με την επιμονή τους να προσπαθούν να περάσουν με τα αυτοκίνητα από σημεία που δεν περνά ούτε…μουλάρι, όπως σε ρέματα με βράχους και κλαριά ή με τη συνήθειά τους να βάζουν τις οδηγίες του GPS πάνω από όσα βλέπουν μπροστά τους και υπαγορεύει η κοινή λογική. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ένας Κινέζος τουρίστας, που προσπάθησε όπως μας είπαν να ανέβει με το αυτοκίνητο – και μάλιστα με φόρα – σκαλοπάτια σε δημόσιο χώρο, επειδή το GPS του έλεγε ότι από εκεί θα είχε πρόσβαση στο ξενοδοχείο του…

[/box]

Ζωή – Υγεία – Σύνταξη

Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά η Σαντορίνη φαίνεται να γνωρίζει φέτος αύξηση τουριστικής κίνησης, με θετικό αντίκτυπο στην ασφαλιστική αγορά και αύξηση των ασφαλίσεων επιχειρήσεων, σκαφών, των αστικών ευθυνών, ενώ ανοδικά κινείται και ο κλάδος αυτοκινήτου.

Σχετική αύξηση υπάρχει τα τελευταία χρόνια, επίσης, σύμφωνα με τον κ.Γεράσιμο Καφιέρη και στον κλάδο Υγείας, όχι όμως η αναμενόμενη, όχι μόνο λόγω κρίσης αλλά και μείωσης της εμπιστοσύνης μερίδας κόσμου προς τις ασφαλιστικές, από τα προβλήματα που εμφάνισαν κάποιες από αυτές:

Υπάρχει και θέμα κακού ανταγωνισμού όχι μόνο από τις Τράπεζες, αλλά και από διαμεσολαβητές από μεγάλα υποκαταστήματα ασφαλιστικών εταιρειών από Αθήνα και Θεσσαλονίκη, που έρχονται στη Σαντορίνη είτε για διακοπές, είτε γιατί γνωρίζουν κόσμο «και προσπαθούν να σπάσουν συμβόλαια, βέβαια όχι με μεγάλη επιτυχία, αυτοί οι τυχάρπαστοι που έρχονται για να κερδίσουν κάτι, αλλά δυστυχώς κάνουν ζημιά στον πελάτη, όχι σε εμάς, σε εμάς η ζημιά είναι μηδαμινή».  Το μόνο κομμάτι – κατά τον ίδιο – που έχει μείνει στάσιμο και λίγο πεσμένο είναι τα συνταξιοδοτικά προγράμματα. «Η αγορά είναι τελματωμένη, κακά τα ψέμματα, λόγω των επιτοκίων κλπ και κάποιων περιστατικών με εταιρείες. Υπάρχει μια τάση, βέβαια, προς ενημέρωση περισσότερο, ο κόσμος βλέπει πια την ανάγκη του να ψάξει στον ιδιωτικό τομέα το κομμάτι αυτό, αλλά σήμερα δυστυχώς δεν υπάρχουν τα προϊόντα τα κατάλληλα, να μπορέσεις να τα πουλήσεις εύκολα. Βέβαια πιστεύω ότι οι εταιρείες βλέποντας ότι κόσμος αρχίζει και το ψάχνει θα βγάλουν προϊόντα πιο ανταγωνιστικά», προσθέτει σχετικά.

Ως τομέα με “πολύ ψωμί” χαρακτηρίζει τα συνταξιοδοτικά προγράμματα και ο κ.Ωρολογάς, λόγω της μεγάλης απογοήτευσης των κατοίκων του νησιού από τις συνεχείς μειώσεις των συντάξεων, που διαπιστώνει. «Εγώ αν είχα ασφαλιστική εταιρεία, εκεί θα εστίαζα» αναφέρει χαρακτηριστικά.

Καθήλωση του κλάδου Ζωής λόγω της κρίσης διαπιστώνει από την πλευρά του ο κ.Καραμολέγκος, επισημαίνοντας πως οι επιχειρήσεις στη Σαντορίνη μπορεί να έχουν καλούς τζίρους, αλλά οι υποχρεώσεις των επιχειρηματιών (φορολογικές, ασφαλιστικές, ΕΝΦΙΑ κ.ο.κ.) είναι τόσο μεγάλες “που ενώ αυτή τη στιγμή να καλύπτονται από την υψηλή τουριστική κίνηση,  αν αυτή μειωθεί για οποιονδήποτε λόγο πολλές θα καθηλωθούν-ακόμη και θα κλείσουν”.

Για πτωτική πορεία του κλάδου Ζωής τα τελευταία χρόνια, αλλά έναρξη κινητικότητας από τις αρχές του 2017 κάνει λόγο ο κ.Γιώργος Καφιέρης, σημειώνοντας πως θα φανεί στο επόμενο διάστημα αν είναι κάτι παροδικό ή όχι.

Έλλειψη υψηλής ασφαλιστικής συνείδησης στον ντόπιο πληθυσμό και επιχειρηματίες διαπιστώνει, τέλος, ο κ.Ζυμβραγουδάκης, επισημαίνοντας ότι λειτουργούν θετικά σε αυτήν την κατεύθυνση τα τουριστικά γραφεία που ζητούν πλέον από τα καταλύματα να υπάρχει αστική ευθύνη. Η τάση της αγοράς εκτιμά ότι “θα εξαρτηθεί από τις πολιτικές εξελίξεις και τη δυνατότητα που θα έχει ο κόσμος εφεξής να ορθοποδήσει και να μην καλείται μόνο να πληρώνει φόρους επί φόρων”.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *